سرمایه گذاری در انرژی پاک سوژه جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شیوه جدید کلاهبرداران سایبری با عنوان سرمایه گزاری در انرژی‌های پاک خبر داد.

 سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به تغییر شیوه مجرمان سایبری در کلاهبرداری از افراد با عناوین مختلف گفت: در آخرین پایش‌های مجازی انجام شده، اطلاعاتی از فعالیت سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی در ترغیب افراد به سرمایه گزاری در شرکت‌هایی صوری تحت عنوان انرژی پاک به دست آمده است.

سرهنگ آنقی با بیان اینکه در این شرکت‌های صوری با هدف کسب سود بیشتر، از کاربران خواسته می‌شود، اعضای بیشتری را به عنوان زیرشاخه خود جذب کنند افزود: بیشتر جوانان و افراد جویای کاری که در دام این شرکت‌ها گرفتار شده ند با وعده کسب درآمد‌های باورنکردنی به این شرکت‌ها اعتماد کرده اند.

او با اشاره به چندین مورد از وقوع این شیوه کلاهبرداری در استان مرکزی اضافه کرد: اعضای این شرکت‌های هرمی مبالغ دریافتی از اعضاء را به دلار یا یورو تبدیل کرده و به حساب سر شاخه اصلی شرکت در خارج از کشور واریز می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: استعلام صحت و وجاهت قانونی شرکت‌هایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند از پلیس مهمترین و مطمئن‌ترین راه کار برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری هاست.

او از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.