گرگ‌های سایبری به طمع بورس شما در کمینند/ اول آموزش، بعد بورس

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار بگیرد، ورود تازه‌واردان به بازار بورس است.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار بگیرد ورود تازه‌واردان به بازار بورس است، گفت: این افراد ممکن است اطلاعات کامل و کافی برای ورود به این عرصه را نداشته باشند و یا شاید هم مجبور به فعالیت در این بستر شده‌اند بنابراین در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

او افزود: از آنجایی‌که عرضه برخی از محصولات، کالاها و سهام‌ها ازجمله سهام عدالت در بازار بورس انجام می‌شود و به هم‌وطنان این امکان داده‌شده است که خودشان سهام خود را مدیریت کنند بنابراین برخی از هم‌وطنان با مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنند و احتمال دارد اطلاعات چندانی هم در این زمینه نداشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در ادامهرگفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این افراد باید رعایت کنند این است که نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه در غیر این صورت ممکن است برخی از افراد سودجو با در اختیار داشتن رمز عبور اقدام به خرید و فروش سهام کرده و زمینه زیان دیدن قربانی را فراهم کنند.

او افزود: بنابراین لازم است هم‌وطنان، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای فعالیت در بازار بورس، حتما ابتدا آموزش‌های لازم برای فعالیت در این فضا را دریافت کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.