کرونا در قم همچنان قربانی می گیرد

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت:از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد هستیم و همچنان موارد مرگ در قم به ثبت می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت استان قم در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز قم اظهار کرد:کشور از نظر تعداد وقوع بیماری کرونا ویروس به چهار منطقه سبز، سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده است.

او افزود: اگر تعداد وقوع بیماری کرونا در هر یکصد هزار نفر بین یک تا سه نفر باشد وضعیت زرد محسوب می‌شود که بر این اساس قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد  و همچنان موارد مرگ کرونایی در قم به ثبت می‌رسد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم از موج بعدی ویروس کرونا در قم ابراز نگرانی کرد و افزود: با توجه به برخی رفتار‌های خطرناک مردم در روز‌های اخیر نگران موج بعدی کرونا هستیم که نمونه آن برگزاری محافل خانوادگی به ویژه در دو روز اخیر است.

محبی با بیان اینکه سه استان کرمانشاه، خوزستان و خراسان رضوی مجددا شاهد اوج گیری کرونا و بازگشت به وضعیت قرمز هستند، عنوان کرد: اگر مردم قم هم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی‌توجهی کنند ممکن است قم نیز شاهد بازگشت به عقب و تعطیلی دوباره برخی مراکز باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم از فعال کردن برخی مراکز جامع خدمات سلامت در ۶ منطقه شهر قم خبر داد و گفت: مهمترین سیاست مرکز بهداشت شناسایی به موقع به بیماران است، بنابراین افراد دارای علائم کرونا مانند تب شدید، سرفه و تنگی نفس و افرادی که در تماس با بیماران قطعی کرونا بودند حتما به یکی از این شش مرکز مراجعه کنند و از خدمات رایگان این مراکز بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید؛  ارائه تست سرپایی کرونا در مراکز بهداشت قم


محبی از احتمال هم زمانی شیوع کرونا و آنفولانزا در پاییز امسال سخن گفت و افزود: برخلاف پیش فرض‌های سه ماه قبل مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بیشتر از آنفولانزا است.

او اضافه کرد: به همین دلیل انتخاب مراکز دیده‌ور برای شناسایی زودهنگام بیماران انجام شده تا بتواند به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: جداسازی بیماران و تهیه امکانات لازم مانند دارو و تجهیزات و لوازم حفاظت فردی در دستور کار این مراکز قرار گرفته و در حال انجام است.

او  در ادامه از غربالگری یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر از مردم قم (۹۰ درصد) در مرحله اول طرح غربالگری سلامت خبر داد و گفت: در مرحله دوم ۸۵ درصد مردم با جمعیت بالای ۱۵ سال غربالگری شده اند.

مدیر گروه سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان هم در ارتباط تلفنی با این برنامه بازگشایی برخی صنوف مانند رستوران‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بازرسی از این صنوف شدت یافته و تا پاسی از شب ادامه دارد.

خانم جعفری تصریح کرد: همه صنوف موظف به رعایت فاصله گذاری فیزیکی هستند در غیر این صورت مجبور به تعطیلی دوباره آن‌ها خواهیم شد.

او از زائران اماکن متبرکه هم خواست ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی در زمان تشرف وسایل شخصی و حفاظت فردی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.