ممنوعیت فعالیت تالار‌های پذیرایی، استخر، سونا و مهدکودک‌ها

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: فعالیت تالار‌های پذیرایی، استخر، سونا و مهدکودک‌ها در لارستان همچنان ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید امینی مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه فعالیت تالار‌های پذیرایی، استخر، سونا و مهدکودک‌ها در لارستان همچنان ممنوع است، اظهار کرد: رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی تا قبل از این فقط می‌توانستند نسبت به توزیع غذای بیرون بر اقدام کنند و در این محدوده فعالیت کنند، از امروز امکان پذیرش مشتری را نیز خواهند داشت.

او ادامه داد: پذیرش مشتری دارای شرایط بخصوصی است که مهم‌ترین آن‌ها رعایت فاصله میان مشتری‌ها است، به طوری که هر میزی که برای یک مشتری در نظر گرفته می‌شود باید طوری چیدمان شود که فاصله حداقل یک تا ۲ متری در آن لحاظ شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: طبیعتا با گذاشتن این فاصله گذاری و رعایت این محدوده فاصله، میزان پذیرش مشتری ممکن است تا ۵۰ درصد ظرفیت آن رستوران و یا مراکز تهیه و توزیع، کاهش یابد.

او ادامه داد: همچنان دریافت وجه نقد در رستوران‌ها ممنوع خواهد بود و مشتریان بهتر است با سیستم‌های نرم افزاری و اینترنت و کارت به کارت کردن‌ها وجوه نقدی هزینه را پرداخت کنند. امینی افزود: استفاده از ماسک و دستکش برای افرادی که در سرو غذا همکاری می‌کنند، باید رعایت شود.

او گفت: غذایی که برای مشتری سرو می‌شود حتما باید روکش داشته باشد و در معرض قرار نگیرد. ادویه جات، فلفل و نمک باید یکبار مصرف روی میز برای مشتری گذاشته شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: زمانی که مشتری میز و صندلی خود را ترک می‌کند، حتما باید فرایند گندزدایی انجام شود. قهوه خانه و رستوران‌های سنتی نیز کماکان می‌توانند بدون عرضه مواد دخانی مانند رستوران‌ها فعالیت کنند.

او اظهار کرد: فعالیت تالار‌های پذایریی و اماکنی که امکان تجمع افراد برای مراسم‌های مختلف اعم از عروسی، عزا و تولد، وجود دارد، همچنان ممنوع است و تالار‌های پذیرایی اجازه فعالیت ندارند و تنها می‌توانند به صورت غذایی بیرون بر یا به شکل رستوران فعالیت خود را ادامه دهند.

امینی گفت: مراکز ماساژ، سونا و استخر و همه ورزش‌های دارای برخورد نیز در لارستان همچنان تعطیل خواهند بود و همچنین مهدکودک ها، سالن‌های تئاتر و سینما نیز تعطیل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.