آتش در مراتع حفاظت شده منگشت 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: در پی اعلام آتش‌سوزی در منطقه طلا در ارتفاعات بالادست روستای برآفتاب سادات حسینی، محیط‌بانان به محل حادثه اعزام شدند.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی اعلام آتش‌سوزی در منطقه طلا در ارتفاعات بالادست روستای برآفتاب سادات حسینی، محیط‌بانان منطقه به همراه ماموران اداره منابع طبیعی و اهالی منطقه پس از دو ساعت کوهپیمایی به محل حادثه رسیدند.

او افزود: این نفرات با استفاده از شاخ و برگ درختان و وسایل ابتدایی آتش‌نشانی از قبیل آتش‌کوب، اقدام به مهار شعله‌های آتش کردند که در نهایت تلاش‌های آن‌ها به بار نشست و شعله‌ها به سردی گرایید.

امیری بیان داشت: مساحت تقریبی آتش‌سوزی حدود ۴ هکتار و دارای پوشش جنگلی درخت بلوط و گیاهان مرتعی بوده است. علت وقوع آتش‌سوزی احتمالا سهل‌انگاری در ایجاد آتش و خاموش نکردن کامل آن از سوی چوپانان و احیانا گردشگران و بهره بردان محلی بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه  تصریح کرد: از اهالی محلی، دامداران، چوپانان، گردشگران، کوهنوردان و سایر بهره‌برداران از مناطق طبیعی درخواست می‌شود که از روشن کردن آتش در محیط‌های باز خودداری کنند و در صورت نیاز پس از استفاده، حتما آن را با استفاده از آب خاموش و اطراف و روی آن را سنگ چین کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.