رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط زائران حرم رضوی ضروری است

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: توصیه‌هایی بهداشتی توسط زائران و مجاوران بعد از بازگشایی حرم مطهر رضوی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین بهنام مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: بازگشایی حرم مطهر رضوی  مستلزم رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی بوده و رعایت این اقدامات در حرم‌ها، عین ادب به اهل‌بیت (ع) است.
 
او افزود: از زائران گرامی درخواست داریم در زمان تردد، زیارت، اقامه نماز و … فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از تجمع در اطراف صحن‌ها و رواق‌ها خودداری کنند.

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه زائران و مجاوران در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از تشرف به حرم مطهر خودداری کرده و پیش از آن برای اطمینان بیشتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، ادامه داد: استفاده از ماسک و دستکش در هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی الزامی است و زائران از بوسیدن و لمس سطوح متبرکه و دیوار‌ها جدا خودداری کنند.

بهنام  با بیان اینکه زائران عزیز می‌بایست در هنگام انجام فریضه نماز از جانماز و چادر شخصی استفاده کرده و از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند، بیان کرد: از نکات دیگری که در ایام زیارت به آن توصیه می‌شود این است که از تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط صحن‌ها اجتناب شده و همچنین از لمس چشم و صورت با دست خودداری شود.

او تصریح کرد: همانطور که در این روز‌ها بسیار به آن توصیه شده است، نباید ضدعفونی کردن و شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و یا با محلول‌های ضدعفونی کننده را در هنگام زیارت بارگاه منور رضوی فراموش کنیم.

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: با همکاری مدیریت انتظامات و معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی توصیه‌های یاد شده نیز از طریق پوستر، تراکت، تلویزیون‌های پهن پیکر و ... در سطح اماکن متبرکه به نحو مقتضی به زائرین اطلاع‌رسانی شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.