آتش‌سوزی کوه طالقانی در کازرون/آتش مهار شد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از وقوع آتش‌سوزی در کوه طالقانی و مهار آن خبر داد.

حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امروز با اشاره به آتش‌سوزی در کوه طالقانی کازرون اظهار کرد: کانون آتش را بخشی از کوه طالقانی واقع در پشت پارک سلمان بوده است.

او افزود: از ابتدای شروع آتش، تیم‌های مختلف (نیرو‌های داوطلب آتش‌نشانی)، خدمات شهری و فضای سبز شهرداری، اعضای گروه‌های محیط زیستی و دوستدار طبیعت، کوهنوردان باشگاه‌های کوهنوردی شهرستان و گروه‌های مردمی با مشارکت هم مهار آتش را کلید زدند.

حامد پشنگیان با اشاره به شرایط جغرافیایی و فیزیکی منطقه اضافه کرد: کوه طالقانی بدون پوشش گیاهی متمرکز و وسیع است، اما به علت اینکه ناحیه‌ای که دچار آتش‌سوزی شده بود در ارتفاع بالا قرار داشت و راه دسترسی مناسبی نداشت، کار اطفاء حریق بیش از ۴ ساعت به طول انجامید.

معاون فرماندار شهرستان کازرون، معاون خدمات شهری شهرداری، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مشاور فرماندار در حوزه مدیریت بحران نیز با حضور در منطقه از نزدیک بر روند اطفاء حریق نظارت داشتند.

چند هفته قبل، جلسه‌ای به منظور هماهنگی و ساماندهی نیرو‌های مردمی سمن‌های محیط زیستی و دوستدار طبیعت، هیات کوهنوردی شهرستان و باشگاه‌های کوهنوردی به دعوت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون برگزار شده بود.

وقوع آتش‌سوزی در کوه طالقانی در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.