بازگشایی محور مسدود شده روستا‌های ساوه تا عصر امروز

مسیر مسدود شده روستا‌های مرق و مرقکان عصر امروز بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سید علی آقازاده استاندار مرکزی در بازدید از عملیات بازگشایی محور مسدود شده مرق و مرقکان بخش مرکزی ساوه با اشاره به اینکه ارتباط موقت دو روستا برقرار شده گفت: تا امروز عصر راه موقت روستاییان بازگشایی می‌شود، اما ایمن سازی راه و فراهم شدن راه اصلی چند ماهی طول خواهد کشید.

بازگشایی محور مسدود شده روستا‌های ساوه تا عصر امروز

آقازاده افزود: درمدت ۱۰ روز گذشته که مسیراین روستا‌ها به علت رانش زمین مسدود شده دستگاه‌های متولی به خصوص راهداری، سپاه، هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی با مدیریت فرمانداری بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند و مایحتاج مردم این دو روستا را از دریاچه سدالغدیر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه جنس خاک منطقه و بارش‌های اخیر عوامل رانش زمین بوده اضافه کرد: شایعاتی مبنی برانفجار لوله گاز دلیل ریزش کوه صحت ندارد اضافه کرد: امیدواریم باهماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان یک راه ایمن در این مسیر دوروستا داشته باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه از ساعات اولیه دستورات لازم برای خدمت و کمک به مردم به مسئولان استانی و شهرستانی داده شده است بیان کرد: یک روز بعد از رانش به خاطر ایمنی، گاز روستا‌ها قطع شد.

اول خرداد امسال رانش زمین در مسیر ارتباطی  روستاهای مرق و مرقکان  از توابع بخش مرکزی ساوه راه ارتباطی این ۳ روستا مسدود شد و امکان تردد زمینی برای ساکنین روستا از بین رفت.

در حال حاضر با همت مدیریت بهره برداری از سد الغدیر، شهرداری و سپاه تردد موقت ساکنان این روستا‌ها از مسیر آبی سد الغدیر که در مجاورت این سه روستا با قایق انجام می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.