مصرف دخانیات لذت آنی و تهدید جدی بر سلامتی

کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان گفت: مصرف مواد دخانی از رفتار‌هایی که سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.

مصرف دخانیات لذت آنی و تهدید جدی بر سلامتیمهدی خدابخشی کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افزود: استفاده از دخانیات با طعم دهنده‌های متنوع و خاص عاملی است برای ترغیب جوانان به مصرف دخانیات که سلامتی آن‌ها را تهدید میکند.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و زیان آور‌ترین صنعت‌ها صنعت دخانیات است ادامه داد: سرطان مثانه، سرطان لثه از جمله بیماری‌هایی است که با مصرف دخانیات به وجود می‌آید.

کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: ۸۰درصد افرادی که به سرطان حنجره و سرطان لثه مبتلا می‌شوند سیگاری هستند. خدا بخشی با اشاره به اینکه متاسفانه ظاهر جذاب در دخانیات به ویژه در سیگار منجر شده خانم‌ها هم اقدام به انجام این عمل ناپسند کنند، گفت:سیگار کشیدن و مصرف قلیان در خانم‌ها موجب سقط جنین و نازایی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه امکان سیگاری شدن کودکان و نوجوانانی که والدین آن‌ها هر دو سیگاری هستند ۴ برابر بیشتر از افرادی است که یکی از والدین آن‌ها سیگاری است افزود: به کودکان و نوجوانان نه گفتن را بیا موزید که در معرض خطر نباشند.

کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان در ادامه بیان کرد: با توجه به تنوع در رنگ و شکل بسته بندی‌های بسته‌های سیگار گفت: شعار امسال محافظت از سلامت عمومی در برابر دخانیات است. خدا بخشی گفت:توزیع سیگار فقط در سوپر مارکت‌های مجاز است که در صدمتری آن مدرسه نباشد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار