اقامه نماز جمعه در بیش از نیمی از شهر‌های استان مرکزی

مردم بیش از نیمی از شهر‌های استان مرکزی در نماز جمعه نهم خرداد ماه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با افزوده شدن ۵ شهر دیگر به تعداد شهر‌های مجاز به اقامه نماز جمعه دراستان مرکزی تعداد شهر‌هایی که میزبان نماز گزاران جمعه بودند به ۱۷ شهر افزایش یافت و مردم بیش از نیمی از شهر‌های استان مرکزی در نماز جمعه نهم خرداد ماه شرکت کردند.

با پیوستن ۵ شهر محلات، آشتیان، فراهان، نیمور، خنجین به شهر‌های مجاز به اقامه نماز جمعه دراستان مرکزی نماز جمعه امروز نهم خرداماه در ۱۷ شهر استان مرکزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

هفته گذشته نماز جمعه در ۱۲ شهر استان مرکزی شامل شازند، مامونیه، تفرش، خنداب، جاورسیان، خشکرود، پرندک، آستانه، مهاجران، توره، هندودر و شهباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

افزایش تعداد شهر‌های مجاز به اقامه نماز جمعه در استان مرکزی بعد از هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و اعلام شهر‌های سفید از سوی ستادملی مقابله باکرونا وهماهنگی با نماینده، ولی فقیه در استان ومسئولان بهداشتی استان مرکزی انجام شد.

در همین راستا نمازجمعه امروز نهم خرداد ۹۹ در اراک و ۱۵ شهر دیگر استان مرکزی به منظور مقابله با گسترش شیوع کرونا برگزار نشد.

تعطیلی اقامه نماز جمعه از نهم اسفند ماه در استان مرکزی به دلیل شیوع کرونا آغاز شد و بعد از یازده هفته اقامه نماز جمعه از شهرستان خنداب آغاز شد و به مدت دو هفته نماز جمعه در استان مرکزی فقط در شهر‌های خنداب و جاورسیان برگزار می‌شد و پس از آن تعداد این شهر‌ها در هفته گذشته به ۱۲ شهر افزایش یافت و برای نماز جمعه فردا به ۱۷ شهر افزایش یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.