آغاز مرمت سرای ذبیحیان در بازار تاریخی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از آغاز فصل جدید مرمت سرای ذبیحیان بازار تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

آغاز مرمت سرای ذبیحیان در بازار تاریخی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمندمدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به موجب توافق به عمل آمده با مالک سرای ذبیحیان، این بنا به صورت مشارکتی مرمت و سامان‌دهی می‌شود.

او ادامه داد: عملیات پیش بینی شده برای مرمت این بخش شامل پاکسازی سطوح آجری، خارج ساختن بندکشی فرسوده، بندکشی جدید، اصلاح نمای ستون بیرونی، ساماندهی طبقه زیرین حجره و مرمت درب و پنجره هاست.

ارجمند استقبال بهره برداران را از مرمت و احیای بنا‌های تاریخی استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از سویی این مجموعه تاریخی یکی از جاذبه‌های شاخص گردشگری استان زنجان است که در راستای مرمت بخش‌های مختلف آن تمامی امکانات اداره کل را بکار گرفته‌ایم.

او ادامه داد:یکی از شگفتی‌های این بازار ۵۶ راه ورودی اصلی و فرعی به بازار است که دسترسی به آن را از کوچه‌ها و خیابان‌های متعددی میسر می‌سازد و وجود  هزار باب حجره و مغازه در این بازار نشان از رونق کسب و کار بازار زنجان دارد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.