بازداشت اعضای تیم خبری سی‌ان‌ان در هنگام پخش گزارش زنده از مینیاپولیس

پلیس آمریکا اعضای تیم خبری شبکه سی‌ان‌ان در شهر مینیاپولیس را هنگام پخش گزارش زنده از اعتراضات بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، نیروهای امنیتی آمریکا اعضای تیم خبری این شبکه در هنگام پخش گزارش زنده از اعتراضات مردمی به نژادپرستی در مینیاپولیس را بازداشت کردند.

این اقدام پلیس آمریکا در حالی صورت گرفت که عمر جیمنس، گزارشگر سی‌ان‌ان، هویت خود را به پلیس اعلام کرده بود. پلیس همچنین دو تن از همکاران جیمنس از جمله تهیه‌کننده و فیلم‌بردار سی‌ان‌ان را بازداشت کرد. 

همچنین این اقدام در حالی صورت گرفت که دوربین تمام عملیات بازداشت این تیم را ضبط می‌کرده است و این گزارش به صورت زنده در حال پخش بوده است و به نظر می‌رسد که پلیس از این موضوع اطلاعی نداشته است.

در پی این ماجرا، شبکه سی‌ان‌ان در توئیتی این اقدام را نقض اصلاحیه اول قانون اساسی (آزادی بیان) خواند و خواستار آزادی سریع اعضای تیم خبری خود شد.

به دنبال اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست، شهر‌های مختلف آمریکا از جمله مینیاپولیس به صحنه تظاهرات تبدیل شده‌اند. در برخی شهر‌ها پلیس برخوردی خشونت‌بار با معترضان داشته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
نقض آزادی بیان در هر جای جهان محکوم است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
همان زمان که گزارشگر اسم خودش گفته بود باید مامورای آمریکایی تیر خلص به سرش می زدن
Iran (Islamic Republic of)
سرداردلها
۱۶:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چون این اتفاق تو آمریکا افتاده همه مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان الان ساکت شدن،کجایید بیایید نظر بدین چرا تو سوراخ قایم شدین،؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
همین که اینترنت آمریکا قطع نشده و شما دارین راحت اخبار ها رو دنبال می کنید و رسانه هاشون راحت از اعتراضات فیلم میگیرن، مصاحبه میکنن و معترضاشون کشته نمی شن، یعنی آزادی بیان:)
آخرین اخبار