رئیس جهاد کشاورزی دامغان:

دامغان ۶ صندوق فعال زنان روستائی دارد

محسن طباطبائیان گفت: شهرستان دامغان شش صندوق فعال زنان روستائی دارد که ۲۵۰ نفر در این صندوق‌ها عضویت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن طباطبائیان رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه شش صندوق فعال زنان روستایی در دامغان وجود دارد، گفت: با وجود صندوق‌های خرد زنان در شهرستان دامغان و با توجه به ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی در راستای تأمین نیاز‌های مالی خانوار‌ها و ایجاد اشتغال متناسب روستا در کاهش مهاجرت نقش اساسی داشته است.

او افزود: یکی از فعالیت‌های صندوق زنان روستایی در دامغان فرآوری گل‌محمدی است و با شروع برداشت از مزارع دست کاشت زنان روستایی گلاب‌گیری سنتی در این صندوق‌ها آغاز شده که می‌تواند گامی مؤثر و درخور توجه در ارتقای اقتصاد خانوار روستایی باشد.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان همچنین گفت: امیدواریم با توجه به اشتغال‌های کوچک و خانگی بتوانیم گامی مؤثر در راستای تولید محصولات خانگی برداشته و با ثبت برند برای محصول خانگی شاهد اختصاص سود و ارزش‌افزوده گل‌محمدی به صندوق‌های خرد زنان روستایی باشیم.

طباطبائیان با بیان اینکه صندوق نمونه فرهیخته روستای دروار دامغان یکی از صندوق‌هایی است که بیش از نیمی از اراضی صندوق خود را به کشت گل‌محمدی اختصاص داده که روزانه ۸۰ لیتر گلاب استحصال می‌کنند، ابراز کرد: در مزارع این روستا علاوه بر گل محمدی، گیاهان دارویی نیز به صورت تلفیق کاشت شده و بیش از ۴۰ نوع عرق گیاهی از آن به دست می‌آید که در این بخش افزون از ۱۰ نفر علاوه بر تولید گلاب به تهیه مربا گل محمدی، گلبرگ خشک و اسانس می‌پردازند.

او افزود: امروزه مشارکت زنان از جمله ابزار‌های اساسی توسعه و یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی و ایجاد کسب و کار‌های کوچک و خود اشتغالی است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار