روسیه: آمریکا به دنبال باج خواهی از ایران است

روسیه گزینه‌های آمریکا در برابر ایران را باج خواهی نامید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه آمریکا را به باج خواهی از ایران متهم کرد.

بر این اساس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: باج خواهی مناسب‌ترین واژه‌ای است که می‌توان برای گزینه‌هایی که آمریکا در برابر ایران مطرح می‌کند گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: گزینه‌های آمریکا در برابر ایران هیچ ارتباطی به دیپلماسی ندارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش از پایان معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران خبر داد. وی اعلام کرد: من به معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران در قالب برجام پایان دادم. این تصمیم پس از ۶۰ روز اجرایی خواهد شد. با گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران آشکار شد که باید این همکاری‌ها پایان پذیرد. تلاش‌های بیشتر برای زیاده خواهی هسته‌ای از سوی ایران منجر به فشار بیشتر به تهران خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: من دو مدیر هسته‌ای ایران شامل مجید آقایی و امجد سازگار را در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دادم. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند که یا خارج از فرآیند اشاعه هسته‌ای فعالیت کنند و یا تحریم شوند.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست به استناد اسناد داخلی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد این کشور معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
1) اول اینکه فرمایشات تان متین و مبرهن......
2) ایران و رهبری معظم الشاءن آن نیز به این قرارداد دور میز خوش بین نبودند.......
3) همینطور اگر رو به جلو برویم و هیچکدام از امضاء کنندگان قرارداد برجام نافرجام به جائی خواهند رسید که باید برای دست بوسی تشریف بیآورند چون به مقطعی خواهیم رسید که موریانه ها فقط نام "بسم الله الرحمن الرحیم" از این قرارداد را باقی خواهند گذاشت تازه اگر این مطلب در بالای متن آمده باشد......................
آخرین اخبار