اعزام بالگرد برای نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اعزام بالگرد برای نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حسین‌پور سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: صبح روز گذشته به دنبال دریافت خبر گرفتاری یک نفر از هموطنان در ارتفاعات صعب‌العبور و صخره‌ای قلعه بابک بلافاصله تیم امدادی هلال احمر کلیبر به محل اعزام شدند.

او افزود: با توجه به اعلام تیم کلیبر، فرد مزبور بعد از صعود و به هنگام برگشت به علت عدم شناخت راه، مسیر فنی و دیواره صخره‌ای را انتخاب می‌کند که بدلیل نداشتن تجهیزات لازم کوهنوردی و صخره نوردی و مهارت لازم از ارتفاع صخره‌ای سقوط کرده و در شکاف صخره گرفتار می‌شود.

سرپرست هلال احمر استان گفت: با دریافت گزارش از هلال احمر کلیبر بلافاصله بالگرد جمعیت هلال احمر استان به همراه نجاتگران زبده تیم امداد کوهستان از تبریز به کلیبر اعزام شدند.

حسین پور افزود: نجاتگران با استفاده از تجهیزات فنی و انجام عملیات‌های مخصوص کوهستان خود را به مکان کوهنورد گرفتار رسانده و اقدام به رها سازی فرد گرفتار و انتقال او به پایین کوه کردند.

او در پایان از هموطنان خواست قبل از صعود به کوه‌ها اطلاعات کافی از محل صعود را کسب کرده و تجهیزات مناسب را به همراه داشته باشند و جهت جلوگیری از مصدومیت در حین صعود و برگشت از انتخاب مسیر‌های صعب‌العبور و صخره‌ای و غیر مطمئن پرهیز کنند.

 در این عملیات تیم‌های امداد و نجات هوایی استان، تیم امداد کوهستان استان، پایگاه امداد و نجات یوزبند کلیبر، پایگاه امداد و نجات کلان کلیبر و تیم تخصصی کوهستان کلیبر و ۱۷ تن از نجاتگران و پرسنل ایفای نقش کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.