صادرات ۳۲۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات ۳۲۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان در دو ماهه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : در دو ماهه نخست امسال ۳۲۰ میلیون و ۹۵۸ هزارو ۸۴۰ دلار کالا به وزن ۷۹۹ هزارو ۲۹۲ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

او گفت : از این میزان ۱۹۰ میلیون و ۸۳۷ هزارو ۶۵۷ دلار در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۲ درصد و از حیث وزن ۲۳ درصد کاهش داشته است.

 ناظر گمرکات استان کرمانشاه،گفت: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۱۳۰ میلیون و ۱۲۱ هزارو ۱۸۳ دلار کالا از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۵ درصد و از حیث ارزش ۳۴ درصد کاهش داشته است.

حیدری عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را کولر‌های آبی، خربزه، هندوانه تازه، پنیر، رب گوجه فرنگی، بیسکویت، انواع کاشی و سرامیک، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، انواع مصنوعات پلاستیکی، شیر و خامه شیر، مویز، ظروف ملامین و سیب تازه اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت ۳۹۶ نوع کالا از طریق مرز‌های کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

او با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۵ کشور صادرات قطعی صورت گرفته، گفت: عمده صادرات مربوط به کشور عراق بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار