ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر بدهکار هستیم

امام جمعه زاهدان گفت: ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم و گواه این موضوع نیز فساد‌های موجود در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین محامی در نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات به قدری است که در روایات آمده اگر این دو فریضه ترک شوند، همه جامعه گرفتار می‌شوند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت نظارت عمومی، تصریح کرد: همه اعضای جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشند و در برابر منکرات موضع‌گیری و در برابر ترک واجبات بایستند و اگر این گونه عمل می‌شد هم‌اینک فساد و رانت در جامعه وجود نداشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به نقاط قوت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور، افزود: با وجود کم‌کاری و ضعف‌ها، نقاط قوت ما نباید نادیده گرفته شود و انتظار این است که با آن همه جانفشانی شهدا و مقاومت در برابر مستکبران عالم، بتوانیم با آسیب‌ها و فساد‌های درون خود مبارزه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به امکان ادغام شورای فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شورا‌های فعال در زمینه فرهنگی از جمله شورای نماز، شورای امر به معروف و نهی ازمنکر و شورای زکات که اکثر اعضای آن‌ها نیز مشترک هستند، می‌توانند در قالب کمیته و کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تعریف شوند و سالانه دو بار نتیجه فعالیت کمیته‌ها در شورای فرهنگی عمومی تشریح شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در کارها، گفت:ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برآورد میزان تاثیر فعالیت‌های صورت گرفته در سطح جامعه، ارزیابی از عملکرد خود را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار