اجرای پروژە ترسیب کربن در ۶ روستای حوزە دریاچە ارومیە

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: به منظور جذب کربن و توسعه فضای سبز، پروژە ترسیب کربن در ۶ روستای حوزە دریاچە ارومیە اجرا می‌شود.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پروژە ترسیب کربن در ۶ روستای حوزە دریاچه ارومیه با جذب اعتبارات بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال و جذب دو کارشناس تسهیل گر در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد اجرا می‌شود.

پاتو اظهار داشت: این پروژه در روستا‌های داشخانه، قزلقوپی، کهنه دە، گردە یعقوب، کوسه کهریز و قرە قشلاق از حوزە بخش مرکزی اجرا و هدف از اجرای  این پروژه کم شدن میزان فشار بر مراتع با روش‌های ارزیابی مشارکتی با توجه به پتانسیل داخل روستا در مقابل فشار کمتر بر مراتع و معیشت‌های نیاز عمومی روستا معرفی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد با اعلام اینکه در طرح ترسیب کربن مسائل مربوط به منابع طبیعی و جذب کربن و توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی مطرح است، افزود: از اهداف دیگر این طرح کاهش اثرات سو پدیده گرمایش در سطح جهان_ اثرات افزایش پدیده گرمایش فقر می‌باشد که برای جلوگیری از مهاجرت از روستا معیشت‌های جدید پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.