افتتاح طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهر گفت:چهار طرح بزرگ توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و حمایت از استارت آپ‌ها افتتاح شد.

اقتصاد دیجیتالبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهر بیان کرد:  سه طرح بزرگ توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و همچنین ارتقا سهم محتوای داخلی بر بستر این شبکه و یک طرح حمایت از استارت آپ‌ها افتتاح شد.

او گفت: نخستین طرح افتتاح شده، مرکز داده‌های بزرگ ایرانسل بود که در راستای تامین زیرساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز برای ارائه خدمات عمومی در کشور و اجرای تکالیف مندرج در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات، شرکت ایرانسل هم راستا با اهداف و برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات نسبت به ایجاد یک مرکز داده بزرگ با استفاده از به روزترین فناوری‌های جهان اقدام کرد.

نماینده وزیر ارتباطات در استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح خدمات ابری زیرساختی دومین طرحی بود که به دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد گفت: خدمات ابری یکی از مهم‌ترین ارکان تامین زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور و مورد تاکید در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات است. همچنین بسته حمایتی از استارت‌آپ‌ها نیز طرحی با ابتکار سازمان فناوری اطلاعات و همکاری صندوق نوآفرینی و به منظور حمایت از کسب و کار‌های فناورانه خرد آماده شده است.

سملیان با تاکید به اینکه چهارمین و شاید مهم‌ترین طرحی که به دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد «طرح انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» بود، گفت: ارزش مجموع طرح‌های افتتاح شده ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است که از این میان برای افتتاح مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات شرکت ایرانسل، ۱۱هزار میلیارد ریال، افتتاح طرح زیر ساخت ابری شبکه ملی اطلاعات شرکت آسیاتک، ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، افتتاح طرح حمایتی کسب و کار‌های دیجیتالی آسیب دیده از کرونا، ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و برای طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی، ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.