پیش‌بینی تولید عسل بیش از ۴۰۰ تن در مهاباد

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود، امسال بیش از ۴۰۰ تن عسل از ۵۵ هزار کندو در شهرستان مهاباد تولید شود.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال با توجه به مساعدبودن شرایط آب و هوایی و مهارت زنبورداران مهابادی در زمینه پرورش و کوچ به موقع کُلنی‌ها به مناطق ییلاقی، پیش بینی می شود، میزان برداشت عسل از زنبورستان‌های این شهرستان به بیش از ۴۰۰ تن برسد و علاوه بر این مقدار عسل، ۷۰ تن موم، ۱۰ کیلوگرم بره موم و ۴۰ کیلوگرم گرده از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

او با اشاره به اینکه این شهرستان از تولیدکنندگان مهم عسل در آذربایجان‌غربی است، افزود: خارج‌سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی زنبورداران این شهرستان علاوه بر عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل را نیز برداشت می‌کنند.

سعیدیان با بیان اینکه در این شهرستان ۶۰۰ زنبوردار فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در سرشماری سال گذشته ۵۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و سنتی در این شهرستان شمارش شد و زنبورداران مهابادی در مجموع ۵۰۰ تُن عسل را تولید و روانه بازار مصرف کردند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد تصریح کرد: مهارت زنبورداران در پرورش و تغذیه مناسب زنبور، مساعد بودن شرایط آب و هوایی، وضعیت مطلوب مراتع و کوچ به موقع به مناطق جنوب کشور از جمله عوامل افزایش میزان تولید عسل در این شهرستان است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.