فولکس ۲.۲ میلیون دلار برای توسعه فعالیت خود در چین سرمایه‌گذاری کرد

شرکت فولکس‌واگن سعی دارد با پرداخت ۲.۲ دلار بازار اتومبیل‌های الکتریکی را به دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت فولکس‌واگن در حال پرداخت هزینه ۲.۲ میلیون دلاری است تا حضورش در چین را گسترش دهد و فعالیت در حیطه فروش اتومبیل‌های الکتریکی در صنعت کشور چین را افزایش دهد. گفتنی است که صنعت مذکور یکی از موفق‌ترین بازارهای حال حاضر چین پس از بازگشایی مراکز به دنبال کاهش شیوع ویروس کرونا است.

اطلاعات تکمیلی از برنامه‌های شرکت فولکس‌واگن برای سرمایه‌گذاری در چین

شرکت فولکس‌واگن طی انتشار یک بیانیه به مخاطبین خود اعلام کرد که سعی دارد با پرداخت ۱.۱ میلیون دلار با یک شرکت ساخت اتومبیل‌های الکتریکی در چین شریک شود و همچنین قصد دارد ۱.۱ میلیون دلار دیگر را برای شراکت در تولید باطری‌های خودرو پرداخت کند. گفتنی است که چین در سال ۲۰۱۸ دسترسی شرکت‌های خارجی را برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی در کشور خود محدود ساخت چرا که آور دارد می‌تواند به خودی خود بازار این دسته از خودروها را گسترش دهد و به رهبر تولیدکنندگان اتومبیل‌های الکتریکی در جهان تبدیل شود.

فولکس ۲.۲ میلیون دلار برای توسعه فعالیت خود در چین سرمایه‌گذاری کرد

طبق تحقیقات صورت گرفته، بیش از نیم میلیون فروش اتومبیل‌های الکتریکی به چین تعلق دارد. این امر باعث شده تا فروش خودروهای بنزینی در کشور مذکور ۴۳.۴ درصد کاهش پیدا کند. حالا با مشاهده چنین شرایطی، شرکت‌های بزرگی مانند فولکس‌واگن، ژنرال موتورز و نیسان سعی دارند با تولید اتومبیل‌های ارزان و مفید رقابت با بازار چین را شدیدتر کنند. از این رو شرکت فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری خود بر روی شرکت JAC را از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش داد. در بیانیه رسمی منتشر شده از سوی این شرکت اعلام شد: "با افزایش کسب کنترل بر روی کارخانه‌های چین، فولکس‌واگن توانسته راه جدیدی برای تولید و گسترش بازار اتومبیل‌های الکتریکی خود پیدا کند".

این مجموعه همچنین اظهار داشت که آن‌ها ۲۶ درصد از سهام شرکت باطری‌سازی Gotion را خریداری می‌کنند و مستقیماً سرمایه‌گذاری خود را بر روی شرکت‌های چینی انجام می‌دهند. در کنار فولکس‌واگن شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و، نیسان و ژنرال موتورز نیز در بازار چین سرمایه‌گذاری کردند تا اتومبیل‌های الکتریکی کم قیمتی را تولید کنند.


بیشتر بخوانید: توهین مستقیم بازی هتاک به چهره‌های مذهبی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار