افزایش موارد بستری در بخش‌های ویژه زنگ هشدار است

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این موضوع زنگ هشداری است.

دکتر کشمیریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۱۰ خردادماه به عدد ۱۰۱۳ نفر رسید که از این تعداد ۴۲۱ مورد به‌طور کامل بهبودیافته‌اند.

او عنوان کرد: از ۴۵ مورد مثبت جدید، ۲۶ مورد در بوشهر، ۱۲ مورد در گناوه، ۳ مورد در عسلویه، ۲ مورد در کنگان و در جم و تنگستان نیز هرکدام یک مورد در مراکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  گفت: همه ۲۶ مورد جدید شهرستان بوشهر به شکل سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری ادامه داد: ۱۲ مورد جدید نیز همگی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارند.

او افزود: هر ۳ مورد جدید در شهرستان عسلویه بومی این شهرستان نیستند که سابقه تماس با مورد مثبت داشته و در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  ادامه داد: در شهرستان کنگان نیز ۲ مورد جدید ثبت شد که یکی از آن‌ها غیربومی و دیگری بومی است، هر دو مورد در مرکز بیماریابی به شکل سرپایی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر سعید کشمیری تاکید کرد: در شهرستان‌های جم و تنگستان نیز هرکدام یک مورد جدید در مراکز بیماریابی به ثبت رسید.

او با اشاره به بستری بودن ۲۱ نفر در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کرونا عنوان کرد: در حال حاضر ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این موضوع زنگ هشداری است بر جدی نگرفتن کرونا و رعایت  نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در روز‌های گذشته.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.