روزنامه رای الیوم گزارش داد؛

آمریکا در آستانه انقلاب ضد نژادپرستی قرار دارد

سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به جنایت اخیری که علیه یک فرد سیاه‌پوست در آمریکا انجام شد، این موضوع را به ضرر دونالد ترامپ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سردبیر روزنامه رای الیوم سیاست‌های نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا را باعث ایجاد بستر مناسب برای قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی دانست و نوشت آمریکا در آستانه انقلاب ضد نژادپرستی قرار دارد که زمینه شکست ترامپ را در انتخابات آینده ریاست جمهوری فراهم می‌کند.

عبدالباری عطوان در یادداشتی در روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود، نوشت: پس از اقدام یکی از نیرو‌های سفیدپوست پلیس آمریکا به قتل یک شهروند آفریقایی‌تبار از طریق خفه کردن او از راه فشار آوردن با زانو بر گلوی او روی زمین و مخالفت با التماس‌های این شهروند برای نجات جان وی، آشوب‌ها و اعتراضات خشونت‌بار همچنان در شهر مینیاپولیس آمریکا رو به افزایش است.

این جنایت زشت که یکی از رهگذران با دوربین تلفن همراه خود آن را ثبت کرد، بار دیگر پرونده ظلم پلیس و برخی نهاد‌های کشور (آمریکا) به شهروندان سیاه‌پوست را با وجود گذشت یک سال یا بیشتر از لغو قوانین نژادپرستانه، باز کرد. چون با وجود رئیس جمهور سیاه‌پوست (باراک اوباما) دو وزیر امور خارجه سیاه‌پوست (کاندولیزا رایس و کالین پاول) و مشاور امنیت ملی سیاه‌پوست (سوزان رایس) در آمریکا، با این حال همچنان تفاوت (میان سفیدپوستان و سیاه‌پوستان) وجود دارد.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد عمر آمریکایی‌های سیاه‌پوست از سفیدپوستان شش سال کم‌تر است و با اینکه سیاه‌پوستان ۱۳ درصد کل ساکنان (آمریکا) را تشکیل می‌دهند، تعداد سیاه‌پوستان در زندان‌های آمریکایی بیش از ۴۳ درصد است و از ۱۰۰ سناتور در مجلس سنا فقط دو نفر سیاه‌پوست هستند و از ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا ۴۴ نماینده سیاه پوستند.

روی کار آمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید با آرای نژادپرستان سفید پوست، اقدام وی به در پیش گرفتن ساز و کار‌های آنها، تهاجم ترامپ به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و درخواست ترامپ از وی برای بازگشت به زادگاه پدری خود، کنیا، شک و تردید درباره گواهی تولد او (اوباما) و تهاجم‌های ترامپ علیه مهاجران به ویژه مسلمانان همه این عوامل باعث تشدید اقدامات نژادپرستانه در کشوری شد که ادعا می‌کند سکان دار برابری و آزادی در جهان است.

عطوان در ادامه نوشت: شخصا با مشاهده نوار ویدئویی که همچون آتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با صدا و تصویر این جنایت زشت را ثبت کرد، خشمگین شدم؛ به ویژه آن بخش از فیلم که جورج فلوید قربانی این جنایت با صدای آرام و دردناک به قاتل سفیدپوست خود التماس می‌کرد و می‌گفت: «زانویت روی گردن من است، نمی‌توانم نفس بکشم... دارم خفه میشم... مادر... مادر» سپس صدا قطع می‌شود و صاحب آن صدا جان می‌دهد.

به نظر آمد ترامپ با جدیدترین توئیت‌های خود از این جنایت حمایت می‌کند. او در توئیتی نوشت: زمانی که تهاجم آغاز می‌شود، تیراندازی هم آغاز می‌شود. گویا او (با این اظهارات) پلیس را به قتل شرکت کنندگان در سومین روز پیاپی اعتراض‌ها و اقدامات خشونت بار در مینیاپولیس تحریک می‌کند.

پنجاه سال پیش رزا پارکس، زن سیاه‌پوست آمریکایی از دستور راننده اتوبوس برای ترک کردن صندلی خود در ردیف جلوی اتوبوس که برای سفیدپوستان اختصاص داشت و نشستن روی صندلی‌های ردیف عقب خودداری کرد که پس از آن پلیس او را بازداشت کرد. این مسئله به انقلاب گسترده شهروندان سیاه پوست در جنوب آمریکا منجر و به دنبال آن باعث لغو این قانون نژادپرستانه شد.

در پایان این مطلب آمده است: بعید نمی‌دانیم که جنایت زشت خفه کردن جورج فلوید به انقلاب مشابهی علیه بازگشت نژادپرستی به زشت‌ترین شکل آن به دست دونالد ترامپ و گروهی که او را احاطه کرده است، منجر شود و باعث شکست او در انتخابات ریاست جمهوری آینده و تغییر بسیاری از قوانین نژادپرستانه غیرمستقیم شود و برابری واقعی را میان شهروندان آمریکایی برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن ...
۱۱:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر حکومت آمریکا ، البته از این دست تظاهرات همیشه در آمریکا اتفاق می افتد بعید می دانم باعث شود حکومت فاسد آمریکا با این تظاهرات سقوط کند اگر قرار بود با یک تظاهرات حکومتی سرنگون شود هیچ حکومتی در دنیا بیشتر از یک سال دوام نمی آورد .
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۵:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
آیا هنوزم کسانی هستن که میخان از ایران برن
نمیدونم چرا صدای سازمان حقوق بشر و سازمان ملل در نمیاد !!!
شده ابزاری برای فشار به کشور های دیگه توف تو حقوق بشرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
امروز فردا رئیس جمهور فرانسه به رئیس جمهور ایران پیام میدهد که حقوق بشر را رعایت کن !!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ملت مومنین ستم کشیده و رنج کشیده مستضعفین محرومان بینوایان سیاه پوستان و سرخ پوستان و زردپوستان و سفیدپوستان از دست فراعنه برده داران نژادپرستان فاسد و فاسق جنایتکاران تروریست آمریکا بدانید و آگاه باشید تشکیل پرونده قضائی دادن برای پلیسهای قاتل نژادپرست می بایست قبل از شروع قیام و انقلاب مردم عدالت خواه و عدالت جوی ضد نژادپرستی تشکیل می شد چه معنی دارد برای هر نفر سیاه پوست یا نژادهای دیگر بشری که به ظلم و ستم و ناجوانمردی و بی عدالتی که نژادپرستان می کشند هر دفعه مردم یک مملکت قیام کنند به آتش بکشند بعدش برای خاموش کردن خشم مردم یه پرونده الکی درست کنند و بعد به طرف قاتل هم بگن خودتو بزن به دیوانگی و اعتیاد به مواد مخدر و الکلی بعدشم سر و تهش هم میارند و این چونین موارد جنایات همچنان ادمه دارد حالا که قیام و انقلاب عدالت جویانهتان را شروع کردیت مردانه و دلاورانه بدون اندکی ترس مقاومت و پایداری شبانه روزی کنید تا نژادپرستی و عدم عدالت اجتماعی و عدم حق و حقوق شهروندی عادلانه را کلا عوض و برچیده کنید گول این سیاسان سفاکان تروریستهای جنایتکاران نژادپرستان رو نخورید و از حق انسانی خود به هیچ وجه کوتا نیایید تا کاملا پیروز شوید و دولت و نظام نژادپرستان ترامپ ملعون فاسد فاسق تروریست باجگیر دزد دروغگو را به زیر بکشید نابودشان کنید که دست خداوند جل جلاله با عدالت خواهان مستضعفین جهان است .و من الله توفیق . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا در آستانه انقلاب، دلار 17 تومن، جالبه نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بیچاره مردم آمریکا که زیر دست این شیاطین دزد و ربا خوار و شیاد و دروغگو و بی تدبیر و بی سواد زندگی می کنند من به واقع غبطه به حال این بیچارگان می خورم خدا نجاتشون بده .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
به داد بی خانمان های خودمان برسید جناب yjc الان چندین ساله ما در تلاشیم خونه بخریم ولی مافیای مسکن اجازه نمیدن الانم که دیگه کار رو تموم کردن . خواهشا اینو پیگیری کنید چون واقعا خیلی مهم تراز خودرو هست .
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۲:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
به خدا راست میگه دوستم زمین خرید پارسال ۳۰۶میلیون امسال شده ۸۵۶میلیون خوب این قیمت گذاری چه جوریه
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۶:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا خونه ای ک من توش نشستم صاحب خونه قرار بود بفروش ۱۰۰ملیون بعدالان هنوز دوسال نشده میگن ۵۰۰تومن هیچیزم تغییر نکرده ن کوچه آسفالت داره ن هیچی معلوم نیی چرا کشیدن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
درسته وعدهاش عمل کرده داعش به وجود آوردن یک میلیون عراقئ وسوریه مسلمان را کشتن سردار عرئر مارا شهید کردن مرک برامریکا نجس یامهدئ بیا
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۷:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
انقلاب ضد نژاد پرستی در آمریکا و به زودی انقلاب فقر و فساد در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
ای جان
خدارو شکر
الهی هر روزشون بیشتر بسمت نابودی برن تا دنیا راحت بشه از این کثافتا.
راستی اوناییذکه دنبال کلاس گذاشتن و رفتن به آمریکان پیداشون نیست!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
همیشه فکر میکردم که رسانه های ایران اعتراضات امریکا را بزرگ جلو میدن اما دیشب با یکی توی نیویورک چت میکردم یهویی گفت ببخشید اینجا یک مشگل هست من باید برم گفتم چه مشکلی گفت:مثل همیشه جنگ این یک اتفاق عادی و همیشگی است. مثل اینکه رسانه های ایران قدرت باز نشر کل اتفاقات را ندارند بر خلاف رسانه های آنها نسبت به اتفاقات ایران
Iran (Islamic Republic of)
مسیح کاشفی
۰۵:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چرادولتی های ما دراین شرایط ساکتند؟چرارییس جمهورما برای مردم مظلوم سیاه پوست امریکا پیام حمایت نمیده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
دولت غرب گرا
Iran (Islamic Republic of)
تقی شهبازی عبدالملکی
۰۵:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خوب بوددنیااین فیلم رو دید وگرنه میگفتن بر اثر کرونا مرده
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
کجایی زیبا کلام ؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
تو صف عاشق های غرب اینم بدی بهش می گه دروغه فوتوشاپ بوده خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سگبریتی های غرب زده باز هم خفه شدن
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۶:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
امثال خانم بازیگر ۰۰۰ الان تو سکوت خبری هستن اگ این ماجرا تو ایران بود ای وای اول از سپاه شروع میکردن تا میرسیدن ب بقال سر کوچمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
آخه بنده های خدا نمی تونن قبول کنن یک عمره نون غرب رو خوردن چاق و چله شدن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
این سیاهپوستها بوی گند و کثافت میدند من از نزدیک دیدم خدا رو شکر که تو ایران سیاهپوست نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
کجا زندگی می کنی !!!
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۰۱:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
من حاضرم داوطلبانه به مردم ستم دیده آمریکا نحوه و آموزش اغتشاشات شهری رو یاد بدم.
نکته اول ماسک باید بگذاریم
نکته دوم چراغ های راهنمای و رانندگی رو باید خراب کنیم
نکته سوم دوربین های مداربسته رو باید بشکنیم
نکته چهارم درخت ایستگاه اتوبوس اماکن دولتی مثله بانک عابر بانک رو خراب کنیم
نکته پنجم آذوقه برای سه ماه باید غارت کنیم
نکته پنجم پروژه آتش سوزی رو باید کلید بزنیم
نکته ششم باید سنگ بریزید داخل خیابان اگه پلیس حمله کرد با سنگ جوابش رو بدید
نکته هفتم ماشین ها رو آتش بزنید
نکته هشتم پرچم آمریکا رو حلقه کنید دور گردن تون
نکته دهم همه این کارها رو با کمک لیدر انجام بدید

ايشالا که شهره خراب خراب خراب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
تیتر قشنگ و خنده داری زدید .....الان کشور ما کجای حقوق بشره اول این را توضیح دهید بعد میریم سراغ آمریکا لطفاً از تیترهای خنده دار نزارید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
حالا یه بخشی به شما حق میدم مثلا تیتر زده موبایل داره ارزون میشه آدم یه جاش شروع میکنه به سوختن با این تورم هیچی ازون نیست این را به همه مسئولین بگین و حقوق خودتونم را دوستان yjcبا حقوق کارگران مقایسه نکنید تورم کنترل شد بعد بیایم از ارزونی و گرونی صحبت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
استاد تا شما بفرمایی حقوق بشر از منظر شخصی شما چی هست این دوم جملت نامفهوم هست آخه استاد ربط تیتر با رتبه ایران تو حقوق بشر ؟!!!! شما بنظر یک چند دور بخون اون رو فکر نکنم بفهمی یعنی چی حالا عزیز
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۰۰:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
یه ضرب المثل هستش که میگه یه آدم نادان یه سنگی داخل چاه ميندازه 100 تا عاقل نمیتونن درش بیارن

حکایت آمریکاس
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم آمریکا بسیار مردم جاهلی هستند و هیچ وقت در آمریکا انقلاب یا چیزی شبیه به آن اتفاق نخواهد افتاد و توقع چنین چیزی از مردم آمریکا کاملا غلط هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
باید ارسال بنزین به ونزوئلا ادامه یابد. این کار ما روی جامعه آمریکا بی‌تاثیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این نیز بگذرد
آخه هدفشون چیه
نه رهبری دارن
نه هدف درستی
مثلا تغییر نظامشون!؟؟
هیچی ندارن
الکی تو خیابونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تا وکیلت نیاد میتونی هیچی نگی!!! بله این چیزای فقط توی فیلم هاشون هست
واقعیت آمریکا اینه که ازت خوششون نیاد راحت میکشنت یا زندانیت میکنن با وکیل یا بی وکیل!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا دولتشون اینترنتشون را قطع نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بخاطر این که از صد تا کشور پشت یک مشت اوباش جمع نشدن گلایه درست مردم رو تبدیل به آشوب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
داداش حواسمان باشد ممکنه این ها کار دولت امریکا باشد ترامپ به تمام وعده های ریاست جمهوری خوش عمل کرد ممکنه داخل آمریکا را از عمد بر انداز کرده که دستش باز باشد برای استفاده از بمب هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
به تمام وعده های ریاست جمهوریش عمل کرده؟ الان جایگاه آمریکا رو توی دنیا ببین الان بهتره یا 5 سال پیش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
عجب!!! خودت رو معرفی کن به معاونت بین الملل وزارت امور خارجه..... نابغه ای نابغه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
ترامپ ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اين اخبار ادبياتي شبيه به پروپوگانداي رسانه هاي معاند دارد
به روش امريکا نميتوان به امريکا پيروز شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
دری وری نگو عزیزم حتما می خوای بگی اینم کار سپاه و ایران هست خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
هادی حرف حق
۱۹:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ترامپ دیگه رای نمیاره.جاااااااااااااانم فدای سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۶:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
درود بر سردار
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
امریکا برای مردم خودش هم غیر قابل تحمل داره میشه چه برسه به مردم کشورهایی که سالها در اثر سیاست ها ی توطئه امیز استعماری و جنگ طلبانه اش در فقر و جنگ و بدبختی به سر می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چنتا کارخانه رنگ بزنند پوست خود را سفید کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
شاه محمدی
۲۲:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تو انسانی؟ بعید میدونم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر مسلمانی این ادبیات در شان یک مسلمان نیست!!! مگر اینکه خون غرب وحشی دررگهات باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
شما دیگه رد دادی کارت از دکتر روانشناس گذشته
Germany
محمد امین
۱۸:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
کار به کجا کشیده شده که حتی پرچم کشور خودشون هم آتیش میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اونا که کشور ندارند! 50 تا ایالت هستند که با هم متحد شدند و هر ایالتی برای خودش پرچم جداگانه ای داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
واسه یک کشته داره انقلاب میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
یعنی اینقدر تعجب داره باز این بخاطر جان یک انسانه تو کشور خودمون بخاطر قیمت تخم مرغ داشت انقلاب میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اینجاست که میگن چاه نکن بحر کسی سیاست آمریکا تفرقه افکنیست در کشور ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا برخی سلبریتی های غرب زده سکوت اختیار کردند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این جماعت فقط بلدند نمک بخورند نمکدان بشکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برای اینکه گرین کارتشون باطلل می شه
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۶:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خوابیدن گوشیاشون تو شارژ خدا کن زود بیدار شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
داداش قبول کن نون خور اونجا هستن می ترستن دنیاشون بره هوا ههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
کشتن سیاهان نژادپرستی ظلم،نشنیدن صدای مردم ،آخر بی عدالتی تا کجا ،داشتم چی میگفتم کرونا راست راستی فراموشکارم کرده شدم ماهی قرمز توی تنگ اب حافظه فقط ۸ ثانیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۷:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
الان ترامپ میاد میگه
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم هیچ اتفاقی نیفتاده
مثل عین الاسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
هیچی نشده شنبه همه چی به حالت عادی برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم ترامپ خفه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برعکس من امیدوارم دوباره رییس جمهور شه. ریاست جمهوری هیچ کس دیگه‌ای نمی‌تونه تا این اندازه آمریکا رو به فروپاشی نزدیک کنه. اگه ترامپ بمیره مطمئن باش یکی دیگه میاد که اگه بدتر نباشه بهتر هم نیست ولی با ترامپ آمریکای دو دسته زودتر از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا در چه فکریه ،
شهرها پر از اجنبی یه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
جانم یک شهر از غرب دوستان سیاه پوستان جدیدا شدن اجنبی بعد متجاوز های که قاره رو تصرف کردن خودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
به ایران چه ربطی داره.بعد ما خیلی زرنگ باشیم مملکت خودمون از گرانی وفقر و بدبختی نجات بدیم.گور پدر امریکا. به ما چه توی امریکا چه خبره مگر مردم عادی انجا کاری به کار ما دارند.فکر بیچاره گی مردم باشید.غیزانیه هنوز تشنه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
همیشه به به چه چه میکردین برا آمریکا حالا میگین گورباباش؟!!عجببببببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دمت گرم گل گفتي
ما بايد تمرکزمان را روي داخل بگذاريم
Iran (Islamic Republic of)
" Sarbaze ,, Fadaeye ,, Rahbaram
۲۲:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خیلی آدم باید بی‌انصاف باشه که همچین حرفی و طرز فکری داشته باشه . واقعاً اگر اتفاقی شبیه این اتفاقاتی که الان در کشور آمریکا رخ داده ، اگر خدایی نکرده در ایران این اتفاق افتاده بود ، آیا این موضوع ، بحثِ داغ خبرگزاری ها و شبکه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین شبکه‌های معاند فارسی زبان که تحت حمایت مستقیم غرب و کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس قرار دارند ، نبود ؟ بخداوندی خدا که بود . خیلی بیشتر از ایناهم بود . آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و این کشورهای کوچولو مرتجع حوزه‌ی خلیج همیشه فارس ، از هیچی ، برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و شریف ایران ، کوه درست میکنند و به خورد مردم جهان میدند ، وای به روزی که چنین اتفاقی در ایران میفتاد . شک نکن که ایران هراسی و تحت فشار گذاشتن ایران می‌شد سر تیتر خبرهاشون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
به آمریکا ی جنایتکار چه ربط داره که نخودهرآشی میشه وآخرشم باخفت شکست خورده برمیگرده کلکشون کندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
غفلت از وضعیت دشمن خودش بی خردی و بدبختی!!!!!
Germany
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
مسائل داخلی جای خودش را داره ومسائل بین الملل جای خودش رو،خیلی از بدبختیهای ما به دلیل همین حکومت آمریکا است تمام جهان دارن درباره آمریکا حرف می زنند بعد شما این وسط چی میگی
Netherlands
ناشناس
۰۴:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
یکم تاریخ این صد سال رو بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چطور اونا شب و روز با رسانه هاشون ما رو می کوبند اشکالی نداره .در ضمن موضوع انسانیت ست من وقتی مظلومیت اون مرد بنده خدا رو دیدم قلبم درد گرفت.حقوق بشر اونهم از نوع آمریکایی ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا خیلی هم ربط داره
مشکلی هست؟!
چطور تو ایران آشوب درستذمیکنند وبعد میگن برای ایراندنگرانیم .چرا اونجا نمیگی به اونها چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
عجب پس سرفه کردن ما داخل کشورمون به اوناربط داره ولی اینهمه ظلم وبی عدالتی به ما ربط نداره؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۶:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا ربط نداره چ جوری اون تو هم کارای ما دخالت میکن اونا گرسنگی فقر قتل مشکلات ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
همیشه تا اینجور مسائل پیش می یاد به ایران چه به ما چه اصلا به خودمون فکر کنیم بعد نوبت ایران که می رسه به همه ربط داره جز مردم خودمون همه می تونن نظر بدن عجب تناقضی دارین شما جماعت
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
در کشوری که ادعای برترین کشور جهان را دارد ظلم و تبعیض و فقر و نابرابری و نژاد پرستی بیداد میکند.
نظام سرمایه داری نظامی کاملا شکست خورده است و بزودی آمریکا متلاشی خواهد شد.
این دست و پا زدن های پایانی آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۵:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
جهت اطلاع شما هموطن گرامی ، در همین ایران ما نیز نژادپرستی وجود دارد که با تبعیض قومیتی تلفیق شده ...
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۶:۲۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
ما تو بوق و کرنا نمیکنیم ک ما بهترینم ما الیم ما بلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
هر وقت یادم می افته که این جوان سیاه پوست چه لحظاتی رو زیر پای پلیس امریکا گذرونده، حالم بد می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا کشوری نژاد پرست است و تنها ادعای دموکراسی را یدک می‌کشد و گر نه چرا باید شهروند کشورت را که مظلوم بی توان و بی دفاع است را باید به بدترین روش به کشتن دهی و حتی اگر بیگناه هم نباشد این وحشیگریها از کشوری که تنها ادعای رهبری دموکراسی جهان را دارد بسیار دردناک و مسخره و بچگانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
رژیم آمریکا به معنی واقعی یک رژیم نژاد پرست است مخصوصاً از وقتی که ترامپ تروریست رئیس جمهور این کشور شده است .
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
...... لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم......
..... خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!....
سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱
خداوند یارو یاور مظلومین سیاه پوست آمریکایی است،
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
...... لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم......
..... خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!....
سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱
خداوند یارو یاور مظلومین سیاه پوست آمریکایی است،
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقزاده
۱۶:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
انشاالله به زودی شاهد وقوع انقلابی بزرگ در امریکا خواهیم بود و از شر ظالمان و یزیدیان زمانه نجات خواهیم یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
انقلاب داشته اصلا امريکا تا به الان؟ فقط جداشدن از انگليس بوده و جنگ داخلي
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۰۰:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
انشاالله انشاالله انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا ایران دخالت نمی کنه تو آمریکا یه انقلاب دیگر به وجود بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه عرضه داشته باشن خودشون انقلاب می کنن، به دخالت ایران نیازی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم بمیرد ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
آدم باهوش دخالت نمیکنه هدایت میکنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
داداش ما مثل اونا نیستم دوم مردمش باید آماده باشن به امید خدا دور نیست آن روز که خود مردم آمریکا بسات این ظالم رو جمع کنن ظلم حدی داره
آخرین اخبار