نیروگاه اصلی غنی‌سازی اورانیوم کره شمالی همچنان در حال فعالیت است

یک اندیشکده آمریکایی به استناد تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد اصلی‌ترین نیروگاه غنی‌سازی اورانیوم در کره شمالی به نام «پیونگ‌سان» همچنان در حال فعالیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی موسوم به «سی اس آی اس» اعلام کرده است تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از پایگاه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم در کره شمالی نشان می‌دهد فعالیت‌های غنی سازی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

دیروز (جمعه) مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا تصاویری از این پایگاه در «پیونگ‌سان» واقع در استان شمالی «هوانگه» که در ماه مارس ثبت شده است، منتشر کرد که حاکی از تداوم فعالیت‌های غنی سازی در این پایگاه است.

این پایگاه برای تولید اورانیوم، سنگ معدن استخراج می‌کند و فعالیت آن برای برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ بسیار مهم است.

بر اساس گزارش این اندیشکده، نابودی این پایگاه برای جلوگیری از غنی سازی اورانیوم و غیر هسته‌ای کردن کره شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی اخیرا گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سیاست جدیدی را برای تقویت قدرت بازدارندگی هسته‌ای این کشور اعلام کرد.

کیم جونگ اون هفته گذشته در نشست بازدارندگی هسته‌ای که کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی تدارک دیده بود شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این نشست سیاست‌های جدید افزایش بازدارندگی هسته‌ای پیونگ یانگ را مطرح کرد و پیرامون اقدامات نظامی و سیاسی برای تقویت نیرو‌های مسلح کره شمالی بحث و گفتگو کرد.

طی سال گذشته میلادی و در حالی که ترامپ قصد داشت مذاکرات با پیونگ‌یانگ را به درازا بکشاند، کره شمالی تاکید کرد که مخالف طولانی شدن مذاکرات است. پیونگ‌یانگ در این‌باره گفته بود که به ترامپ اجازه نمی‌دهد تا از کره شمالی به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری استفاده کند.

ترامپ امیدوار بود که بتواند از موفقیت در مذاکرات کره‌شمالی به عنوان یک برگ برنده در انتخابات استفاده کند. زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات و پایان دادن به همه تحریم‌ها به ازای خلع سلاح کره شمالی مذاکرات را به شکست کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار