واکنش گسترده کاربران عرب زبان به اعتراضات در آمریکا

بسیاری از کاربران عرب زبان در پی قتل یک سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس، انتقادات گسترده‌ای را مطرح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «رؤیا الاخباری»، در پی کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به دست نیرو‌های پلیس در شهر مینیاپولیس و نیز اعتراضات گسترده در آمریکا، شمار زیادی از فعالان عرب زبان شبکه‌های اجتماعی، به حوادث این کشور واکنش نشان داده و به شدت از نژادپرستی در آمریکا انتقاد کردند.

«علی بن غرسان» روزنامه نگار سعودی و سردبیر روزنامه «ماب نیوز» با انتقاد از خشونت‌ها در آمریکا نوشت: «آزادی اندیشه تقلبی. بطور مستقیم از آمریکا: تیم سی ان ان از سوی پلیس مینیاپولیس به هنگام پوشش تظاهرات کشتار جرج فلوید که به دست پلیس شهر انجام گرفت، بازداشت شد.»

این روزنامه نگار سعودی سپس در ادامه نوشت: این، صحنه‌ای برای تمامی سازمان‌های حقوق بشری است که کاری به جز خصومت با عربستان ندارند. آرایش‌ها پاک شدند و مردم توانستند حقیقت را همانطوری که هست ببینند.

وی سپس با هشتگ «#أمریکا تنتفض» (آمریکا به پا می‌خیزد) به توییت خود پایان داد.

همچنین کاربر دیگری با نام «نوال الهوساوی» در حساب توییتری خود نوشت: آمریکا در آتش می‌سوزد. از نیویورک در شرق تا کالیفرنیا در غرب و از مینه‌سوتا در شمال کشور تا تگزاس در جنوب کشور، آتش خشم و غضب برافروخته شده. آتش سوزی در شهر‌ها به مانند آتش گرفتن کاه (که سریع شعله ور می‌شود) است و پلیس از اعمال قوانین منع آمد و شد عاجز شده است.

وی در ادامه نوشت: برای همین از گارد ملی و سپس ارتش خواسته شده تا وارد شوند. تمامی این‌ها به خاطر کشته شدن یک نفر و آن هم جورج فلوید است. چرا میلیون‌ها نفر برای کشته شدن او خشمگین شده اند؟

همچنین کاربر دیگری که نام اختصاری (Ab) را برای خود برگزیده با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا نوشت نژادپرستی را در حالی که بر گردن او فشار می‌آورد تا بمیرد را مشاهده کنید.

کاربر دیگری با نام جهاد با هشتگ جورج فلوید، از شهروند سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس کشته شد، با عنوان «دکمه انقلاب» یاد کرده است.

گفتنی است در پی قتل بیرحمانه یک مرد سیاهپوست از سوی پلیس آمریکا، موجی از خشم و انزجار شهر‌های مختلف آمریکا را فرا گرفته است.

معترضان همچنین پنجشنبه شب (به وقت محلی) در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، یک پاسگاه در شهر مینیاپولیس را تصرف کرده و آنجا را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار