افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام خمینی (ره) در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توجه به استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع برای بهره گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری برای صادرات کالا، بیش از یک میلیون و ٢١۵ هزار تن صادرات غیرنفتی در ۲ ماهه سال جاری انجام شده است.

او روند افزایش تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در ۲ ماهه سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری با ۴٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بیش از ۱۵ هزار و ۲۴۱ تن رسید و در جریان تخلیه و بارگیری ۶ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالا، بیش از ۴ میلیون و ٧۵٧ هزار تن کالا‌های غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز به تخلیه و بارگیری نفتی انجام شد.

دریس، بندر امام خمینی (ره) را بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور عنوان و اظهار کرد: بالغ بر ۳ میلیون و ۷۴۸ تن انواع کالا‌های اساسی از جمله؛ ذرت، گندم، کنجاله سویا، جو، دانه روغنی و شکر در این این بازه زمانی تخلیه و بیش از ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن از انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور بارگیری و ارسال شده است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، این میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی پی ورود و پهلوگیری ۲۰۷ فروند کشتی تحت شرایط ایمن در مجتمع بندری امام خمینی (ره) صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار