فرمانده عراقی: در میان عناصر داعش، شکاف پدید آمده است

یک فرمانده عراقی از وجود اختلافاتی میان عناصر داعش پس از سرنگونی ابوبکر بغدادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون ناس، «یحیی رسول» سخنگوی نیرو‌های مسلح در عراق از وجود شکاف‌هایی داخل گروه داعش پس از سرنگونی ابوبکر بغدادی و شماری از سران داعش خبر داد که آخرین آن‌ها «حجی تیسیر» بود.
یحیی رسول، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: هدف قرار داده شدن سران گروه تروریستی داعش بسیار مهم است؛ همچنانکه قتل حجی تیسیر به منزله ضربه‌ای قوی به گروه داعش بود و اثر فراوانی داشت.

وی در ادامه افزود: تلاش‌های مختلفی صورت گرفته بود تا حجی تیسیرهدف گرفته شود، اما آن‌ها موفق نبودند؛ چرا که او فردی بسیار محتاط بود و در یک مکان ثابت حضور پیدا نمی‌کرد و از دستگاه‌های هوشمند به خصوص از تلفن همراه استفاده نمی‌کرد. اما پس از دریافت اطلاعات دقیق و ارائه آن به ائتلاف بین المللی، حمله‌ای به از سوی ائتلاف به انجام رسید، و بر اثر آن، وی در دیرالزور به قتل رسید.

وی در ادامه افزود: شکاف‌ها داخل گروه داعش به خصوص پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی بالاست و اکنون مسأله نبود فرماندهی و کنترل گروه مطرح است.

یحیی رسول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تروریست‌ها در حال برنامه ریزی برای آنچه «غزوة رمضان» نامیده می‌شد، بودند که از طریق عملیاتی اطلاعاتی به شکست انجامید و این تروریست‌ها بازداشت شدند.

وی در خصوص سخنان ابو حمزه قرشی نیز گفت: این سخنان نشان از شکست پس سیلی‌هایی دارد که داعش آن را دریافت کرده است؛ چرا که داعش بر راهکار رسانه‌ای متکی است و بیشتر عملیات هایش تنها تبلیغاتی است.

او همچنین گفت خطر بزرگتر داخل سرزمین‌های سوریه، حضور هزاران عنصر تروریستی در آنجاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار