۴۲ نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند/ مصدوم شدن ۷۵۰ نفر

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در فروردین امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۴۲ نفر بود.

۴۲ نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند/ مصدوم شدن ۷۵۰ نفربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی صفایی‌فرد   مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی  افزود: تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در فروردین امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۴۲ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۵۸ نفر بوده حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

او افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۳۸ نفر مرد و چهار نفر زن بودند که هر کدام به ترتیب ۱۷ و ۶۷ درصد کاهش یافته است.

صفایی‌فرد گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۲۸ فوتی در جاده‌های برون‌شهری و روستایی، ۱۱ نفر در مسیر‌های درون‌شهری، یک نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور یک نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و یک نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در طی فروردین امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۷۵۰ نفر بوده است، یادآور شد: از این تعداد ۶۰۰ نفر مرد و ۱۵۰ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی یک هزار و ۴۲۴ نفر گزارش شده بود حدود ۴۷ درصد کاهش یافته است.

او خاطرنشان کرد: تعدادکل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی سال ۹۸ در استان ۸۸۲ نفر بود که از این تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است، مصدومان این حوادث نیز در سال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده است که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مرد می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار