توسعه فرهنگ کار و تعاون مستلزم کار جهادی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: شرایط امروز کشور و از آن سوی وضعیت بیکاری بویژه در بین قشر تحصیل کرده می‌طلبد تا نیرو و توان جهادی برای توسعه فرهنگ کار و تعاون بکار گیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در دیدار با مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به توانمندی‌ها و ویژگی‌های استان در زمینه کشاورزی، خدمات، گردشگری و معادن، تصریح کرد: با همه تلاش و فعالیت‌هایی که تاکنون انجام گرفته، اما متاسفانه ظرفیت‌های استان در کاهش مستمر و پایدار نرخ بیکاری بکار گرفته نشده است. اگر چه عوامل متعددی در پایداری کاهش نرخ بیکاری دخیل هستند، اما ظرفیت‌های استان با توسعه فرصت‌های سرمایه گذاری می‌توانند در تثبیت کاهش نرخ بیکاری موثر واقع شود.

او با اشاره به نقش و جایگاه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هماهنگی و بسترسازی تقویت فرهنگ کار و تعاون، سند توسعه و اشتغال پایدار روستایی و عشایری تصریح کرد: ارزیابی‌های اتاق بازرگانی ایران از وضعیت محیط کسب و کار آذربایجان غربی موید جایگاه برتر کشوری است و این ظرفیت باید برای رونق تولید و تحقق جهش مدنظر مقام معظم رهبری استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی نظارت بر تسهیلات اعطایی پایدار روستایی و عشایری و فعال سازی مجموعه‌های وزارت تعاون در استان‌ها را از جمله کارکرد‌های ادارات کل تعاون برشمرد.

او از تلاش‌های نقی زاده مدیرکل سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به درجه بازنشستگی نائل آمده قدردانی و برای آمیان سرپرست جدید نیز آرزوی توفیق نمود.

سید ضیاء الدین شجاعی برهان مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی از روند روبه رشد توسعه در استان قدردانی نمود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.