معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

چهاردهم و پانزدهم خرداد بن مایه هویت انقلاب اسلامی ایران است

زینی وند گفت: مناسبت‌های مهمی از جمله چهاردهم و پانزدهم خرداد به نوعی ریشه و بن‌مایه هویت انقلاب اسلامی ایران بوده و گرامیداشت این ایام برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی‌زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهارداشت: نسل جوان با بسیاری از رخدادها و مبانی مهم انقلاب اسلامی آشنایی کاملی ندارند بنابراین مراسم گرامیداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد فرصتی است که مبانی نهضت امام، اندیشه‌ها و نوع حکومت داری ایشان را به آنان بشناسانیم.

او  افزود: در ادامه رخداد ۱۴ خرداد و ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) پانزدهم خرداد و دوره جانشینی رهبر معظم انقلاب را داریم؛ که لازم است سبک حکومت داری اسلامی و اقتدار و شجاعت ایشان در تصمیم گیری‌ها در مباحث داخلی و بین‌المللی با تولید محتوای مناسب به جامعه بویژه نسل جوان انتقال یابد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: صراحت بیان و شجاعت در عمل رهبر معظم انقلاب ریشه در ویژگی‌های شخصیتی و همچنین اعتقادات دینی ایشان برگرفته از مکتب امام حسین(ع) دارد و نسل جوان هم از این روحیه آرمان‌گرایی و هویت ایرانی استقبال می‌کنند.

او  به انتخاب شعارهای اقتصادی طی بیش از یک دهه گذشته توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: قطعا شناخت فلسفه و دلایل این درایت رهبری برای کشوری که دچار تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است لزوم تحلیل درست و مسلح بودن آحاد جامعه به مطالعه عمیق سیاسی و تاریخی را می‌طلبد.

زینی وند تاکید کرد: این مناسبت‌ها فرصتی برای هشدار و آگاهی دادن مردم و نهضت مطالبه‌گری آنان در مقابل ساختارهای ناکارآمد و فسادزاست و بزرگترین مبدع این گفتمان در کشور خود رهبر معظم انقلاب هستند که ضرورت دارد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی با گذر از مسائل جناحی و تولید محتواهای مناسب نسبت به این آگاهی بخشی اقدام کنند.

او  به برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد پرداخت و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها موظفند با هدف آشنا کردن نسل جوان و گرامیداشت این ایام و با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار نسبت به فضاسازی محیطی متناسب با این ایام اقدام کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت اعمال محدودیت‌ها در بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) به صورت نمادین در مدت زمانی محدود و با حضور مدعوین معدود در مرکز و شهرستان‌های استان به تشخیص ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی در اولویت خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی امسال هم کاروان اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) نداریم.

عباس صفدری ادامه داد: تبیین اندیشه‌ها و ابعاد شخصیتی امام(ره) و سیره عملی ایشان با محوریت اقدامات فرهنگی و برگزاری مراسم نمادین در مساجد و حسینیه‌های منتخب در روز سیزدهم خرداد ماه در سطح استان از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار