بیش از ۲ هزار تن کلزا در لرستان برداشت می شود

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جواد صالحیان، مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با اشاره به برداشت محصولات زراعی در لرستان گفت: برداشت برخی محصولات زراعی همانند گندم، جو و کلزا در شهر‌های جنوبی استان آغاز شده است.

او افزود: برداشت محصولات زراعی از ابتدای خردادماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد شد، ضمن اینکه خرید تضمینی گندم نیز تا مهرماه امسال انجام می‌شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ تن گندم در استان ثبت خرید شده است، ادامه داد: خرید بیشتر از این میزان بوده، با این وجود تاکنون بهره‌برداران جهت ثبت در سامانه اقدام نکرده‌اند.

صالحیان اظهارداشت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم در سطح استان خریداری شد، امسال نیز اگرچه بارندگی‌های ابتدای سال مطلوب نبود با این وجود پیش‌بینی خرید بیشتر از سال گذشته و حدود ۳۶۰ هزار تن خواهد بود.

او با اشاره به کشت کلزا در هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان، گفت: پیش‌بینی برداشت این محصول در استان نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان اظهار داشت: ۵۰ کمیسیون در استان برای خرید گندم کشاورزان استان پیش‌بینی شده، ضمن اینکه برداشت محصولات زراعی توسط هزار و ۵۰۰ کمباین که ۲۸۰ مورد آن‌ها بومی بوده، انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار