۵۰۰ جوان مبتکر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های فناور فعال در پارک علم و فناوری به ۱۰۰ شرکت رسیده و در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این شرکت‌ها به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،علی‌محمد نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت:مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با توسعه نوآوری و انجام کار‌های دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های فناور فعال در پارک علم و فناوری این استان در سایه توجه مسئولان به ۱۰۰ شرکت رسیده و در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این شرکت‌ها به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

او  با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است، اضافه کرد: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی، محیط زیست، انرژی‌های نوین و زیست فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیاز‌های استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

نیکبخت با بیان اینکه نیاز امروز کشور و جامعه توجه به بخش پژوهش و توسعه فضای فناوری است، افزود: این امر نیازمند حمایت مسوولان ارشد استانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: فناوران مستقر در این پارک آمادگی دارند که در صورت اعلام نیاز از سوی مسوولان به امر مبارزه با پدیده قاچاق نیز ورود و فعالیت کنند.

نیکبخت اظهار داشت: در زمینه مبارزه با قاچاق در صورتی که به این شرکت‌ها ماموریت داده شود، به طور قطع نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

او ادامه داد: همانطور که در بحران مبارزه با ویروس کرونا این شرکت‌ها توانایی خود را نشان دادند، در امر مبارزه با قاچاق نیز می‌توان با تولید نرم‌افزار‌های مختلف جدید و بومی وارد میدان شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به چالاکی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، بیان کرد: شرکت‌های فناور مستقر در پارک و علم و فناوری آذربایجان‌غربی خیلی سریع می‌توانند محور فعالیت خود را تغییر دهند و با توجه به اقتضای زمان و نیاز فعالیت کنند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.