معتادان بهبود یافته وام اشتغال دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:تسهیلات خود اشتغالی به معتادان بهبود یافته ای تعلق میگیرد که حداقل ۱۸ ماه دوره پاکی داشته و تحت پوشش بهزیستی باشند.

معتادان بهبود یافته وام اشتغال دریافت می کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اعطای تسهیلات خود اشتغالی به معتادان بهبود یافته خبرداد و گفت:این تسهیلات به افرادی اختصاص می‌یابدکه حداقل ۱۸ ماه دوره پاکی داشته واطلاعات آن‌ها در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت شده وتحت پوشش بهزیستی باشند.
 
 
 محمدی افزود: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه و با سود ۲ تا ۴ درصد و از محل اشتغال بند ب تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود،همچنین باید متقاضیان این وام،دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند.
 
 
او در ادامه گفت:سازمان بهزیستی به کارفرمایانی که تا سقف ۵ نفر از معتادان را به کار بگیرند نیز وام پرداخت می‌کند این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.
 
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد:این وام تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (برای ۵ نفر) به کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته دارای شرایط اشتغال را به کار می‌گیرند، پرداخت خواهد شد.
 
 
محمدی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۴ میلیاردو ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲۷ معتاد بهبود یافته با سابقه ۱۸ ماه پاکی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.
 

او مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی‌هایی انجام شده است که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان‌تر صورت پذیرد.
 
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر ۲۸ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۴ مرکز اقامتی، ۱۲ مرکز سرپایی و ۱ مرکز کاهش گذری آسیب و ۱ مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.