مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام :

مشکلی برای آموزش مجازی و برگزاری امتحانات نهایی در ایلام وجود ندارد

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت: مشکلی برای آموزش مجازی، برگزاری امتحانات نهایی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا زینی وند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام، بابیان اینکه امتحانات پایان سال در دو حوزه برگزار می‌شود، که سوم متوسطه اول و دوم حضوری هستند، گفت: مشکلی برای آموزش مجازی، برگزاری امتحانات نهایی در ایلام وجود ندارد.

او بیان کرد: راهکار‌های مناسب و اثر گذار برای بقیه مقاطع غیر حضوری اندیشیده شده است تا کیفیت آزمون‌ها و سنجش توانایی دانش‌آموزان را بتوان به عدالت مورد آزمون قرار داد.

زینی وند در پاسخ به این سئوال که به نظر می‌رسد آزمون‌های مجازی بازخورد مثبتی نداشته (به دلیل عدم سختگیری بر دانش‌آموزان نسبت به آزمون‌های حضوری) هرچند حفظ سلامت دانش آموزان ضروری است، اما آیا این روند بر عدم ارتقای کیفی آموزش دانش‌آموزان تاثیر گذار خواهد بود؟ گفت: قطعا آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، اما در شرایط کرونایی چاره‌ای جزء آن نبود.

اوافزود: استفاده از آموزش مجازی تحت عنوان شبکه شاد بهترین راهکار ممکن برای ایام کرونایی در آموزش و پرورش بود که مورد اجرا قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه یادآورشد: آموزش مجازی (شبکه شاد) در حالی به فرایند تکمیل آموزش‌های حضوری وارد شد که بیش از ۸۰ درصد کتاب دانش آموزان تا اسفند ۹۸ تدریس شده بود، آموزش مجازی برای ۲۰ درصد باقیمانده کتب آموزشی دانش آموزان بود.

او به عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به آموزش مجازی نیز اشاره کرد و افزود: برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به علت شرایط جغرافیایی و یا عدم دسترسی به اینترنت نتوانستند از مزایای آموزش مجازی بهره‌مند شود، کلاس‌های موردی با حضور معلمان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

برگزاری حضوری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

زینی وند برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی را در مقاطع سوم متوسطه اول و دوم حضوری عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و در استان ایلام تمهیدات لازم با ملاحظات بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان اندیشیده شده است.

زینی وند، غیبت آن دسته از دانش آموزان مبتلا به کرونا در آزمون‌های حضوری و مجازی را مجاز اعلام کرد و افزود: این دانش آموزان غیبت آنان مجاز و در سایر ایام می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

او نحوه آزمون مقاطع میانی شامل کلاس هفتم، و هشتم را اینگونه بیان کرد: در مقطع میانی، اختیار آزمون به معلم مربوطه داده شده است تا با لحاظ کردن فعالیت‌های کلاسی در ایام پیش از کرونا به سنجش دانش آموزان این مقاطع اقدام و نمره آنان را برای پایان سال تحصیلی لحاظ کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در رابطه با مدارس غیرانتفاعی و شهریه دریافتی آنان اظهار کرد: شهریه پرداختی اولیا برای تمام سال تحصیلی بوده است و ماه‌های باقیمانده که کلاس و درسی برگزار نشده است به اولیا برگشت داده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.