در تذکر پیش از دستور؛

انتقاد از به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران خواستار رعایت قانون بازنشستگی در شهرداری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد با بیان اینکه رویکرد دولت در روز‌های اخیر با توجه به آمار‌های اعلامی ستاد ملی کرونا، بیانگر این است که گویا همه چیز به دوران پس از کرونا بازگشته است، گفت: امیدوارم این تغییر در نهایت منجر به اتفاقات ناگوار نشود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به نظر می‌رسد با این عادی سازی شرایط دوباره نگران کننده خواهد شد و ممکن است شیب ابتلا به کرونا افزایش یابد، که امیدوارم همه تمهیدات اندیشیده شود.

او افزود: شهردار تهران در پاسخ به تذکر اینجانب در مورخ ۳۱/۰۱/۹۹ با‌عنوان عدم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران، نامه‌ای را به شورا ارسال کردند که دارای ابهامات فراوانی است.

نظری با بیان اینکه حناچی اعلام کرده مستخدمینی که در حال حاضر در حالت استخدامی اشتغال هستند و تاکنون حکم بازنشستگی آنان صادر نشده است، شامل مقوله منع به کارگیری بازنشستگی نمی‌شوند، گفت: باتوجه به امتناع ارائه اطلاعات از سوی شهرداری تهران، بنده به شخصه اطلاعی از شمول مدیران فعلی در رابطه با ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ندارم، اما مطابق با تبصره دوم این ماده قانون "دستگاه‌های اجرایی مکلفند کارمندانی که دارای سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و شصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی و شصت و پنج سال سن هستند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته کنند.

او اظهار کرد: بدیهی است که لازم است معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در این رابطه شفاف سازی کند و اگر هستند افرادی که تقاضای تمدید قرارداد پس از موعد بازنشستگی کرده‌اند، لیست آن‌ها را به شورا ارائه کند. تمام این ابهام‌ها و تمدید‌هایی که انجام می‌شود، درحالی است که مقامات شهرداری تهران مدام در جلسات خصوصی از مازاد نیرو در این سازمان گلایه دارند و حتی شهرداری تهران در تبصره‌های بودجه سال ۹۹ نیز مجوز بازنشستگی پیش از موعد را از شورا اخذ کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مسلما توجیهی برای تمدید قرارداد عده‌ای از مدیران که بیش از ۳۰ سال به خدمت مشغول بوده‌اند وجود ندارد و از قضا درتعارض با مصوبه شورا برای انتصاب جوانان و فراتر از آن فرمان گام دوم مقام معظم رهبری است.

او تصریح کرد: در بخشی دیگر از این نامه، پاسخی به تذکر اینجانب مورخ ۰۷/۰۲/۹۹ باعنوان تمدید قرارداد جانبازان ۷۰ درصد شاغل در شهرداری تهران داده شده است که اساسا پاسخ ارتباطی با تذکر مطرح‌شده ندارد و کماکان تذکر اینجانب درخصوص اقدام معاون محترم توسعه منابع انسانی در راستای عدم تمدید قرارداد ایثارگران و تحریک مراجعین نسبت به عضو شورا پاسخی مناسب دریافت نکرده‌ام.

نظری ادامه داد: همان‌طور که شهردار نیز در پاسخ به این تذکر ذکر کرده، این عزیزان اساسا از شمول این قانون مستثنا بوده و عدم اطلاع معاون شهردار نسبت به این امر، جای تعجب دارد و چرایی اقدام ایشان همچنان در هاله‌ای از ابهام است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
این بازنشستگان چند شغله حریص به مال دنیا هستن و باید برکنار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
حرف زدن فائده نداره ، سازمان بازرسی کل کشور باید اسامی بازنشستگان چندشغله را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مصوبه مجلس هم اجرا نمیکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
در ایران ، جوانان بیکار و خانه نشین هستن ولی بازنشستگان و مردگان متحرک سرکار دولتی و راس امور جاری کشور هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
این بازنشستگان چندشغله فرصت کار را از جوانان گرفتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه قانون ممنوعیت دعوت به کار مجدد از بازنشستگان در شهرداری رعایت نمیشود .
آخرین اخبار