امروز صورت گرفت؛

امضاء تفاهمنامه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان‌های مناطق آزاد

تفاهمنامه‌ای در خصوص فعالیت‌های عمرانی و کشاورزی میان مناطق آزاد و قرارگاه خاتم الانبیاء امضا شد.

امضاء تفاهمنامه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان‌های مناطق آزادبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکشنبه (١١خرداد) تفاهمنامه‌ای میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان مناطق آزاد (ماکو) در خصوص فعالیت‌های عمرانی و کشاورزی با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و رحمانی رئیس مناطق آزاد (ماکو) همچنین غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش امضا رسید. 


سردار محمد در این مراسم گفت: قرارگاه خاتم و سازمان مناطق آزاد تعامل خوبی با یکدیگر داشتند و مناطق آزاد سهم بزرگی در توسعه کشور داشته وبستر مناسبی برای اشتغال جذب تکنولوژی است و می‌تواند معضلات زیادی را از اقتصاد ما حل کند. توافقی را داشتیم در بخش‌های معدنی کشاورزی و ساختمانی عمرانی پروژه‌های را هدف گذاری کنیم.
 
سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: قرارگاه خاتم و مجموعه مناطق آزاد ارتباطات و همکاری خیلی خوبی را با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که مناطق آزاد سهم بسیار بزرگی در توسعه کشور دارد. توسعه مناطق آزاد می تواند بستر مناسبی برای تولید ، اشتغال، صادرات، جذب سرمایه، جذب تکنولوژی باشد.

محمد در ادامه با اشاره به امضای تفاهم گفت: آیت تفاهم نامه در بخش های ساختمانی، عمرانی، تولیدات کشاورزی و بخش های معدنی انجام خواهد شد که ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.  اگر بتوانیم در این مناطق جذب سرمایه کنیم حتماً می توانیم به اشتغال کشور کمک کنیم.

۲۷۰ روستا در مسیر مرز ایران و منطقه آزاد ماکو

در ادامه محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه حضور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) طبق سیاست‌های کلی کشور است گفت: در مکان هایی که امکان حضور بخش غیردولتی فراهم نیست و منابع و منابع وسیع نیاز دارد. از لحاظ لجستیک امکانات می خواهد.

وی ادامه داد: در وسیع ترین منطقه آزاد کشور یعنی ماکو قرارگاه حضور یافته و در بخش‌های عمران و آبادانی مشارکت خواهد داشت. منطقه آزاد ماکو ۱۳۰ کیلومتر مرز با ترکیه و مرز وسیع نیز با نخجوان داشته و در مسیر خود ۲۷۰ روستا را پوشش می دهد به همین دلیل در این تفاهمنامه قرار است زیرساخت‌های حمل و نقل و سایر مباحث انجام شود.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه بخش های مانند کشاورزی، دامپروری و کسب و کار را نیز در بر می‌گیرد که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر به آن اشتغال دارند. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های قرارگاه استفاده کرده و عمران و آبادانی منطقه عملیاتی شود.

عبدالرحیمی افزود: توسعه منطقه جزو ماموریت های اقتصاد ملی و پیوند آن با دیگر مناطق است همچنین بهره‌گیری از معادن منطقه و جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سمت تولید ارزش افزوده بیشتر با مشارکت قرارگاه و سرمایه گذاری می تواند صورت بگیرد.

رحیمی رییس مناطق آزاد ماکو گفت: بنا بر در حوزه ها‌ی عمرانی و مرزی یا ترکیه ١٣٠ کیلومتر مرز مشترک ما با نخجوان نیازمند محرومیت زدایی است.

وی بیان کرد: توانمند سازی جامعه محلی هدف مابوده و در کار‌های مختلف عمران و آبادانی و بهره گیری از منابع منطقه در اولویت ماست.
امضاء تفاهمنامه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان‌های مناطق آزاد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار