تمدید قرنطینه عمومی در اسپانیا

اسپانیا قرنطینه عمومی را تا ۲۱ ژوئن تمدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه «ال پایس» اسپانیا اعلام کرد «پدرو سانچز»، نخست وزیر این کشور امروز یکشنبه اعلام کرد بزودی از پارلمان می‌خواهد تا با انجام اقداماتی برای قرنطینه عمومی تا تاریخ ۲۱ ژوئن موافقت کند.

نخست وزیر اسپانیا این مسأله را به رؤسای دولت‌های محلی این کشور از طریق ویدئو کنفرانس اعلام کرد.

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده شمار قربانیان کرونا در این کشور روز گذشته به ۲۷ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است. همچنین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ با ۲۷۱ نفر افزایش، به عدد ۲۳۹ هزار و ۲۲۸ نفر رسید.

اسپانیا یکی از کشور‌هایی است که بیشترین خسارت را بر اثر کرونا متحمل شد. این کشور پیشتر حالتی فوق العاده تا تاریخ چهاردهم مارس اعمال کرده بود که طی آن، شهروندان اجازه نداشتند از خانه هایشان جز برای خرید غذا و موارد پزشکی خارج شوند.

آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و ۸۱۷ هزار مبتلا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار جان باختگان کرونا در این کشور نیز به بالای ۱۰۵ هزار نفر می‌رسد. همچنین برزیل و روسیه به ترتیب با دارابودن بیش از ۵۰۱ هزار نفر و بیش از ۴۰۵ هزار نفر مبتلا، رتبه‌های دوم و سوم را در میان کشور‌های جهان دارا هستند.

تا کنون بیش از ۶ میلیون نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۳۷۱ هزار نفر در سرتاسر دنیا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار