عده‌ای از مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی کم توجهی می‌کنند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگار هستند.

عده‌ای از مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی کم توجهی می‌کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تعداد مبتلایان به کرونا را در استان بوشهر تا روز یکشنبه ۱۱ خرداد هزار و ۸۹ نفر شامل ۶۳۶ مرد و ۴۵۳ زن عنوان کرد.

به گفته او، ۷۶ مورد مثبت جدید امروز شناسایی شدند که ۳۹ مورد از آن در بوشهر، ۱۱ مورد در دشتستان، ۹ مورد در عسلویه، ۵ مورد در کنگان، ۴ مورد در گناوه، ۳ مورد در دیلم، ۳ مورد در تنگستان یک مورد در جم و یک مورد در دیر به ثبت رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از میان ۳۹ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۲۱ آقا در رده سنی ۲۳ تا ۵۷ سال و ۱۸ خانم در رده سنی ۲۵ تا ۶۶ سال هستند که از این تعداد دو آقا و دو خانم در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

کشمیری بیان کرد: از ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان، ۵ آقا در رده سنی ۲۶ تا ۷۷ سال و ۶ خانم در رده سنی ۱۹ تا ۷۵ سال هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی  شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

او گفت: ۴ مورد جدید شهرستان گناوه، شامل دو آقا و دو خانم در رده سنی ۳۵ تا ۷۳ سال هستند که سه مورد بعد از گذراندن دوره درمان خود از بیمارستان ترخیص شده‌اند و برای ادامه درمان در منزل تحت مراقبت هستند و یک مورد نیز به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده است و در منزل تحت مراقبت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از ۳ مورد جدید شهرستان دیلم، دو آقا و یک خانم در رده سنی ۱۵ تا ۸۳ سال هستند که دو آقا بعد از گذراندن دوره درمان خود از بیمارستان ترخیص شده‌اند و برای ادامه درمان در منزل تحت مراقبت هستند و مورد جدید خانم  دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می‌کند.

کشمیری عنوان کرد: از ۳ مورد جدید شهرستان تنگستان همگی از اعضای یک خانواده هستد و سابقه تماس با مورد مثبت دارند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اندو در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: از ۹ مورد جدید شهرستان عسلویه، ۶ نفر ساکن شهرستان و سه نفر نیز ساکن استان‌های دیگر بوده‌اند، و همه آن‌ها سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند. این افراد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ۵ مورد جدید شهرستان کنگان، سه آقا در رده سنی ۳۱ تا ۳۸ سال و دو خانم ۳۱ و ۷۷ ساله هستند که سه نفر از موارد جدید به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، یک مورد جدید هم از بیمارستان ترخیص شده و برای ادامه درمان در منزل تحت مراقبت است، و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

به گفته کشمیری، مورد جدید شهرستان دیر خانمی ۲۵ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت است و مورد جدید شهرستان جم نیز یک خانم است و  دوره درمانی خود را در بیمارستان می‌گذراند.

۶۰۴ نفر بیمار در منزل تحت مراقبت هستند

او بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۸۹ نفر) تاکنون ۴۴۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۶۰۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل به ویژه در محیط‌های شلوغ ضروری است،  تاکید کرد: عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگار هستند که این موضوع روز‌های سختی را برای ما رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.