معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم مطرح کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی عوارض ساختمانی قم در ۴ سال گذشته

جانقربان گفت:با وجود افزایش تورم،عوارض ساختمانی در قم از سال ۹۵ تاکنون تنها ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: عوارض ساختمانی در قم از سال ۹۵ تاکنون حدود ۲۰ درصد افزایش یافته در صورتی که تورم افزایش چشمگیری داشته است.

او  با اشاره به اینکه در خصوص وضعیت ساخت و ساز در شهر با اعضای شورای اسلامی شهر تبادل نظر شده است، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم به صورت میانگین بیش از ۸۵ درصد ساخت و ساز در زمین صورت می‌گیرد درحالی که تنها ۶۰ درصد ساخت و ساز مجاز است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر اینکه به همین خاطر شهرداری و شورای اسلامی شهر تصمیم به افزایش ارزش معاملاتی ذیل کمیسیون ماده ۱۰۰ کرده‌اند،عنوان کرد: ساخت و ساز تا ۶۰ درصد زمین‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود، اما تا ۲۰ درصد تخلفات ضریب یک به جرایم معاملاتی افزوده می‌شود.

جانقربان با اذعان به اینکه ساخت و ساز بیش از ۸۰ درصد در زمین نوعی خیانت به مالکین و ساکنین آن ساختمان است، اظهار کرد:  به دلیل کاهش شدید کیفیت سکونت و امکانات شهری، کسانی که بیش از ۸۰ درصد ساخت و ساز انجام می‌دهند باید جرایم آن را پرداخت کنند و جریمه با تصمیم شهرداری و شورای اسلامی شهر، با ضریب بالای ۳ در نظر گرفته می‌شود.

او بیان کرد: البته این عدد در مقابل قیمت ساختمان در قم بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار