نیکزاد:

دولت و مجلس باید کار‌های بر زمین مانده را تکمیل کنند

نایب رییس مجلس گفت: مجلس با رویکرد جدید خود به فکر تغییر و تحول است.

دولت و‌ مجلس باید کار‌های بر زمین مانده را تکمیل کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جامعه دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: مبنای پیشرفت کشورها، تغییر در تفکر و تقویت و اهمیت دادن به نیروی انسانی است.

او افزود: انقلاب اسلامی نظامی است که در قاموس شرق و غرب نمی‌گنجید، اما این انقلاب سر انجام به پیروزی رسید، ثمره جمهوری اسلامی در عرصه‌های دفاعی، امنیتی و منطقه‌ای، قدرت بازدارندگی آن از تجاوز قدرت‌های بزرگ در منطقه، خاورمیانه و حتی جهان بوده، اما در زمینه اقتصاد مشکلاتی داریم. اخیرا نیز در پیام مقام معظم رهبری این امر توسط معظم له به مسئولین و نمایندگان گوشزد شده است.

نیکزاد بیان کرد: استنباط بنده این است که در آینده کسانی در دنیا خواهند توانست به رشد، توسعه و خلق ثروت برسند که به سلاح دانش مجهز شوند و علوم دانش بنیان را توسعه دهند.

نایب رییس مجلس افزود: ما اگر به سلاح دانش مجهز نشویم قطعا قوی نخواهیم شد و نخواهیم توانست با روش‌های قدیمی کار خود را پیش ببریم لذا انتظار داریم که دانشگاه‌ها با صنعت مرتبط شوند تا هر دو بال صنعت و دانشگاه بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت در بحث ماهواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این امر یک واقعیت غیر قابل انکار است، همگان دیدند پرتاب ماهواره نظامیبه فضا در دوران کرونا باعث عزت کشور شد.

نیکزاد بیان کرد: ما دانش راه آهن و قطار سریع السیر را از دانشگاهیانمان و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی کشور انتظار داریم. پروژه‌های راه آهن جمهوری اسلامی سال‌های سال قرار بوده اجرایی شوند و چینی‌ها به فاینانس آن بپردازند، اما این امر عملی نشده است, ما انتظار داریم دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه علم و صنعت در این امور جهاد به‌راه بیندازند و این امور را عملی کنند..

نیکزاد بیان کرد: دولت و‌ مجلس باید بتوانند کار‌های بر زمین مانده را تکمیل کنند لذا، مجلس با رویکرد جدید خود به فکر تغییر و تحول است.

او افزود: ما حتما تغییر و تحول در صنعت خودرو  با وجود مدیران انقلابی کلید خواهیم زد و‌ باید در مبحث خودروی ملی پیشگام شویم؛ چرا که برای جمهوری اسلامی عیب است که بعد از این مدت نتوانیم این امر را به نتیجه برسانیم.

نایب رییس مجلس بیان کرد: اگر دولت و دیگر افراد فکر می‌کنند ما پیشرفتی را از طریق چشم دوختن به کمپانی‌های اروپایی و آمریکایی تجربه خواهیم کرد باید بگویم که چنین نیست.
در پایان آرزو می‌کنم که این ملت به قله‌های شکوه و عظمت دست یافته و آرزو‌های مقام معظم رهبری در حق این ملت بزرگ محقق شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار