روسیه خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران را محکوم کرد

همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در آمریکا، روسیه برخورد خشونت‌آمیز پلیس این کشور با خبرنگاران را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای حمله پلیس ایالت مینیاپولیس به یک خبرنگار را در پی تظاهرات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل بی‌رحمانه شهروند سیاه‌پوست این کشور، محکوم کرد.

در این بیانیه‌ای آمده است: «هدف قرار دادن خبرنگار «نووستی» با گاز اشک‌آور آن هم به طور عمدی به دست پلیس ایالت مینیاپولیس، نشانه‌ای از یک بی‌رحمی غیرقابل قبول است». وزارت خارجه روسیه استفاده ماموران پلیس آمریکا از سلاح‌های کنترل شورش علیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را غیرقابل قبول خواند.

این بیانیه همچنین اعلام کرد: «ما از افزایش خشونت پلیس و بازداشت غیرمجاز روزنامه‌نگاران در هنگام پوشش اعتراضات در آمریکا نگران هستیم».

وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد شدید از عملکرد آمریکا در مواجه خشونت‌بار علیه معترضان این کشور، تصریح کرد که حمله به «میخائیل تورگیف» خبرنگار «نووستی» علی‌رغم شناسایی وی به عنوان یک خبرنگار، اقدامی کاملا غیرقانونی بوده است.

این وزارتخانه از نهاد‌های بین المللی خواست که با دقت بالایی، حوادث اخیر در آمریکا را بررسی کنند. «میخائیل تورگیف» خبرنگار نووستی که خودش هنگام انجام وظیفه مورد حمله پلیس قرار گرفت، گفت: «پلیس در مینیاپولیس عمدا از اسپری فلفل علیه گروهی از روزنامه‌نگاران استفاده کرده است».

در پی قتل بی‌رحمانه جورج فلوید به دست یک افسر پلیس در ایالت مینیاپولیس، شهروندان آمریکایی در اقصی نقاط این کشور اعتراضاتی را علیه نژادپرستی نهادینه در آمریکا آغاز کرده‌اند. در حالی که پلیس قاتل با قید وثیقه آزاد شده، برادر جورج تاکید کرده که تنها به اعدام قاتلان راضی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار