کرونا، بازسازی ورزشگاه المپیک سیدنی را لغو کرد

دولت استرالیا به خاطر بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برنامه بازسازی ورزشگاه المپیک سیدنی را کنار گذاشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دولت محلی ایالت ولز نیو ساوث ولز استرالیا تایید کرد که برنامه بازسازی ورزشگاه المپیک سیدنی را کنار گذاشته و قرار است بودجه ۵۳۳ میلیون دلاری این طرح صرف پروژه‌های زیرساخت اشتغالزایی شود.

برنامه‌های جنجال برانگیز تخریب و بازسازی این ورزشگاه که استادیوم اصلی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود، سال ۲۰۱۷ تصویب شد.

ساخت این ورزشگاه ماه مارس ۱۹۹۹ با هزینه ۴۶۰ میلیون دلار به منظور استفاده برای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ به پایان رسید.ورزشگاه المپیک سیدنی با ظرفیت موقت ۱۱۰هزار تماشاگر ساخته شد که آن را به بزرگترین استادیوم المپیکی تاریخ تبدیل کرد.

کرونا، بازسازی ورزشگاه المپیک سیدنی را لغو کرد

در بازسازی ورزشگاه قرار بود این مکان بیضی شکل دارای ۸۵۰۰۰ صندلی به مکانی مستطیل شکل با ۷۰هزار صندلی تغییر کند.

ادعا می‌شد که یک مکان مستطیلی شکل برای ورزش‌های محبوب محلی، از جمله لیگ راگبی و فوتبال مفید‌تر و ارزان‌تر است.

نخست وزیر دولت محلی نیو ساوت ولز، که قول بازسازی استادیوم را به عنوان بخش اصلی تبلیغات انتخابات خود در نظر گرفته بود، با تایید لغو این طرح گفت اوضاع بهداشتی و اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا به معنای آن است که اجرای این طرح دیگر معنی ندارد.

حالا سرمایه گذاری ۵۳۳ میلیون دلاری در استادیوم سیدنی به عنوان صندوق زیرساخت اشتغالزایی ۲ میلیارد دلاری منتقل خواهد شد. این صندوق برای پروژه‌های کوچکتر در ایالت استفاده می‌شود، که دولت ولز نیو ساوت ولز ادعا می‌کند تا ۲۰هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار