عقب‌نشینی ترامپ از استفاده ارتش فدرال علیه معترضان

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، اعلام کرد که دولت فدرال فعلا قصد ندارد تا ارتش را در ایالت‌های متشنج مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل هاآرتص، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه طی اظهارنظری گفت که دونالد ترامپ از قصد خود برای استقرار ارتش در محل‌های اعتراضات آمریکا صرف نظر کرده است.

در حالی که اعتراضات در شهر‌های آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست غیر مسلح در مینیاپولیس همچنان شعله‌ور است، ترامپ دستور تیراندازی مستقیم به معترضان را صادر کرد. این اقدام ترامپ تاکنون نتیجه عکس داده و آتش اعتراضات را شعله‌ور کرده است.

این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که گارد ملی آمریکا از آمادگی ۵ هزار سرباز در ۱۵ ایالت این کشور خبر داد. گارد ملی آمریکا اعلام کرده که حاضر است در صورت لزوم این نیروها را وارد صحنه اعتراضات کند.

اوبراین در این‌باره گفت: «در حال حاضر نمی‌خواهیم که از گارد ملی استفاده کنیم، اما در صورت لزوم و اعلام نیاز فرمانداران و شهرداران گارد ملی می‌تواند اوضاع را تحت کنترل درآورد».

همزمان با اوج‌‎گیری اعتراضات در آمریکا، دونالد ترامپ طی توئیتی تهدیدآمیز اعلام کرد که در صورت لزوم از ارتشی قوی و سگ‌هایی وحشی علیه معترضان استفاده خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار