سوریه: دخالت آمریکا در امور چین نقض قوانین بین‌المللی است

وزارت خارجه سوریه دخالت دیگر کشور‌ها بویژه آمریکا در مسئله هنگ کنگ را نقض قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت چین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، یک منبع آگاه در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دمشق از تصویب قانون امنیت ملی جدید هنگ کنگ از سوی چین حمایت می‌کند.

این منبع آگاه به سانا اعلام کرد دولت سوریه از تصمیم مجمع ملی خلق چین برای تدوین قانونی در جهت بهبود نظام مکانیسم‌های قانونی و اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، به منظور حفظ امنیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند.

این منبع در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد دمشق دخالت‌های خارجی بویژه آمریکا و دیگر کشور‌های غربی در امور چین را رد می‌کند و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصل حاکمیت کشور‌ها بر سرزمین خود می‌داند. بنا به گفته این منبع، هیچ کشور یا گروهی حق دخالت در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارد.

این منبع سوری افزود سوریه بر وحدت و تمامیت ارضی جمهوری خلق چین، حاکمیت آن بر سرزمین‌های خود، امنیت و ثبات آن و اصل چین واحد تأکید می‌کند و از همه کشور‌ها می‌خواهد به آن احترام بگذارند.

پارلمان چین اخیرا قانون امنیت ملی هنگ کنگ را که پیش‌تر در کنگره خلق چین در حال بررسی بود، به تصویب رساند.

گفتنی است بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که برخی اعتراضات را در هنگ کنگ برانگیخته است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی برای مداخلات خارجی فراهم شود. دو روز پیش اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله جویانه از چین خواست تا به خودمختاری هنگ کنگ احترام بگذارد.

از سال ۱۹۹۷ و هنگامی که بریتانیا پس از گذشت بیش از ۱۵۰ سال حکمرانی، هنگ‌کنگ را به چین واگذار کرد، این منطقه بر اساس سیاست «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود؛ سیستمی که براساس آن چین موافقت کرد تا این منطقه به صورت نیمه خودمختار اداره شود. هنگ کنگ ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از مهم‌ترین بازار‌های مالی و تجاری آسیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار