بیاتی نیا: مقایسه امکانات ورزشی ایران با آلمان قیاس مع الفارق است/ هر کسی جای ویلموتس بود همان کار را می‌کرد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: کشور آلمان امکانات خیلی خوبی در ورزش دارد و قیاس آن با امکانات باشگاه‌های داخلی ایران قیاس مع الفارق است.

محسن بیاتی نیا بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شروع مجدد مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: وضعیت فوتبال ایران در شرایط کنونی دچار پیچیدگی شده است. عده‌ای این امید را داشته اند که جواب آزمایش‌ کرونای بازیکنان مانند کشور‌های دیگر آمار پایینی را داشته باشد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: باید تصمیم گرفته شده به نفع تمام تیم‌ها باشد، چون در صورت برگزاری یا لغو مسابقات چند تیم سود یا ضرر خواهند کرد. از همه مهمتر این است که با جان انسان‌ها بازی می‌شود، اما باید در انتظار بمانیم که مسئولان چه تصمیم عاقلانه‌ای را می‌گیرند تا به نفع فوبال ایران باشد.

مقایسه امکانات ورزشی ایران با آلمان قیاس مع الفارق است

مربی سابق تیم راه آهن در خصوص توانایی ایران در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همانند بوندسلیگای آلمان، بیان کرد: جواب این سوال قیاس مع الفارق است، در هیچ زمینه از نظر امکاناتی نمی‌توانیم خودمان را با کشور آلمان مقایسه کنیم. باشگاه‌های فوتبال آلمان از هر لحاظ حرفه‌ای هستند به این معنا که کمپ، زمین تمرین و هتل شخصی دارند، اتوبوس و پرواز‌های خصوصی آن‌ها در بهترین شرایط انجام می‌شود، هزینه و درآمد‌های آن‌ها مشخص می‌باشد. ما از نظر حرفه‌ای گری به یکی از بند‌های آن‌ها هم نرسیده ایم پس نمی‌توانیم خود را در شرایط آن‌ها قرار دهیم.

وی افزود: ما باید در حد بضاعت خود رقابت‌ها را برگزار کنیم که می‌تواند ایراداتی را داشته باشد ویا اینکه نه. اما مطمئنا با ایراد‌های موجود اگر قرار به برگزاری مسابقات است به نحو احسن انجام شود، اما در صورت بروز مشکلات، تعطیلی آن در اولویت قرار دارد.

تعطیلی لیگ با رتبه‌های فعلی به ضرر تیم‌های میانه جدول است

بیاتی نیا درباره تعطیلی لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس عنوان کرد: من با تعیین تیم اول کاری ندارم، زیرا قهرمان براساس شرایطی تعین می‌شود، اما تیم‌هایی که شانس کسب سهمیه آسیایی را داشته اند مثل فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان از این موضوع متضرر خواهند شد.

او ادامه داد: تیم‌های اول تا سوم که در جایگاه خود باقی می‌مانند و تیم‌های انتهای جدول هم از سقوط نجات پیدا می‌کنند، اما تیم‌هایی که در میانه لیگ قرار دارند از این اتفاق، بیشترین ضرر را خواهند دید.

جان انسان‌ها در مقایسه با ورزش اولویت دارد

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد کیفیت بازی‌های لیگ با توجه به تعطیلی ۳ ماهه و دوری بازیکنان از شرایط آرمانی، اظهار کرد: کیفیت خاصی را نمی‌توان برای مسابقات پیش بینی کرد، زیرا بازیکنان از نظر تمرینی و بدنی وضعیت خوبی را ندارند. علاوه بر آن موضوعات حاشیه‌ای از قبیل شایعه تعطیلی لیگ و همچنین فشار خانواده‌ها که اتفاقا به حق هم هست بر روی ذهن و روان بازیکنان اثرات منفی را به دنبال دارد.

او اضافه کرد: جان انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است بنابراین امیدوارم تصمیم گرفته شده به نفع همه تمام شود. صحبت‌های من به معنای برگزار نشدن مسابقات نیست، اما جان انسان‌ها در مقایسه با ورزش اولویت دارد.


بیشتر بخوانید: کرونا جان فوتبال ایران را می‌گیرد؟


تیم‌های کوچکتر از استقلال و پرسپولیس هم خصوصی نشده اند

محسن بیاتی نیا در زمینه خصوصی سازی سخابی‌های پایتخت گفت: در چند سال گذشته بار‌ها صحبت از این کار به میان آمده است، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است. متاسفانه استقلال و پرسپولیس اصلا شرایط موجود را ندارند، زیرا نصف تیم‌های ایران به دولت وصل هستند و هزینه‌های خود را از آن دریافت می‌کنند. بستر خصوصی سازی بسیار گسترده می‌باشد و شرایط زیادی را دارد که باید ابتدا آن‌ها را مهیا کرد.

او افزود: خیلی از تیم‌ها در گذشته خواستار این بوده اند که وارد بخش خصوصی شوند. آن‌ها حتی خیلی کوچکتر از استتقلال و پرسپولیس بوده اند، اما موفق به انجام این کار نشده اند.

هر کسی جای ویلموتس بود همان کار را می‌کرد

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا مارک ویلموتس ارزش این همه حاشیه و ولخرخی را داشته است یا خیر، پاسخ داد: اشتباه یکبار اتفاق می‌افتد، اما ما تاکنون بار‌ها از این گونه اشتباهات انجام داده ایم. انتخاب ویلموتس با شرایط و امکاناتی که در اختیار وی قرار گرفت شاید هر کسی را وادار به انجام شکایت می‌کرد.

او افزود: افرادی که این کار اشتباه را انجام داده اند باید پاسخگو باشند. ما از ابتدا به آن‌ها هشدار‌های لازم را دادیم که این هزینه‌ها برای فوتبال ما مناسب نیست. در کشور ما استعداد‌های خوبی وجود دارد و بهتر از مربی‌های خارجی با هزینه‌های سرسام آور هستند. فقط کافی است به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
بیا گلگهر که میگفت بالای شیش تا کرونایی دارم ازمایش گرفتن یکی هم نداره :)) اینجاس که معلوم میشه همه در به در دنبال رفتن به ترکیه هستن :)) اینم که کارشناس نیست بزن اب دوغ خیار خور کیسه مثل بقیه مثلا کارشناس که همشون پیشکسوت کیسن :))) بابا با حرف جام نمیدن زحمت بکش شاید شاید قهرمان شدی :))
سلام پوکر قهرمانی :)) دیگه تو فوتبال ایران همچین چیزی رخ نمیده :))
و خداحافظ چهار جعلی :)))
کیسه ها تر تریا شله زردیاو سایر وابستگان فریاد نمیزنن اینو فراموش نکنید :)))
آخرین اخبار