فرمانده نیروی انتظامی استان؛

برای امنیت گردشگران کم نمی‌گذاریم

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: امنیت کامل را در بافت تاریخی و کویر یزد برای گردشگرانی که یزد را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  عباسعلی بهدانی فر، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به تاریخ غنی شهر یزد گفت: یزد، شهر دارالعلم و دار العباده است و دارای بزرگترین بافت خشتی جهان است که نیروی انتظامی تمام قد حافظ این میراث گرانبها است.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی برای امنیت گردشگران کم نخواهد گذاشت، افزود: امنیت کامل را در بافت تاریخی و کویر یزد برای گردشگرانی که یزد را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند فراهم می‌کنیم تا هم گردشگران داخلی و هم گردشگران خارجی با خیال راحت به این شهر سفر کنند.

بهدانی فر با استقبال از استقرار پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد، اظهار داشت: حضور پلیس در بافت تاریخی علاوه بر حفظ امنیت گردشگران امنیت خاطر را برای مردم منطقه فراهم کند.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز با اشاره به افزایش بافت‌های تاریخی ثبتی استان در سال گذشته گفت: پارسال بافت تاریخی ترکان، مروست و مهریز به بافت‌های ثبت شده یزد، میبد و ابرکوه پیوست و وسعت بافت‌های تاریخی ثبت شده استان تا دو برابر افزایش یافت، به همین منظور وظیفه ما در حفاظت از بافت‌های تاریخی سنگین‌تر شده است.

او با بیان اینکه بافت تاریخی یزد به عنوان اولین شهر ایران در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید، افزود: خوشبختانه مردم به اهمیت میراث فرهنگی و بافت تاریخی پی بردند و در حفاظت از بافت تاریخی اداره میراث فرهنگی را یاری می‌کنند.

فاطمی اظهار داشت: برخی افراد سودجو با حفاری در بافت تاریخی باعث آسیب به آن می‌شوند که تاکنون با همکاری نیرو‌های انتظامی و اشراف آن‌ها بر منطقه با آن‌ها برخورد لازم انجام شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.