عضو شورای شهر روستا طویله کوچک؛

نیاز روستاییان غیزانیه به آب/ معیشت مردم وابسته به دامپروری است

مقدم گفت: نیاز روستاییان غیزانیه به آب نسبتا بالا بوده و معیشت آنان وابسته به دامپروری است.

علی مقدم عضو شورا روستا طویله کوچک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از روستاها در غیزانیه با بیان اینکه در گذشته هر ۲ هفته تا ۲۰ روز یکبار آب از طریق تانکر به مردم می‌رسید گفت: خانوار‌ها در منازل خود مخازن آب ساخته و هر چند وقت یکبار آب با تانکر در این سازه‌ها تخلیه می‌شد.

او افزود: روستاییان نیاز به آب نسبتا بالایی دارند. معیشت آنان وابسته به دامپروری است و احشام و مرغ‌های آنان برای ادامه حیات خود به آب نیاز دارند. در نتیجه مردم روستا باید به گونه‌ای صرفه جویی کنند که در مدت زمان طولانی بتوانند از آب مخازن استفاده کنند.

مقدم بیان کرد: اگر بر اساس وعده‌ها تا ۲ یا ۳ هفته آینده مشکلات آبرسانی غیزانیه برطرف شود، مسئله روستاییان نیز رفع خواهد شد، اما اگر کماکان لاینحل باقی بماند «همین آش است و همین کاسه».

عضو شورا شهر روستا طویله کوچک با بیان اینکه شبکه داخلی در روستا وجود دارد، اظهار داشت: پیشتر به ما قول داده شد که هر هفته ۱۲ ساعت آب در اختیار مان قرار داده می‌شود، اما حالا هر ۸ تا ۱۰ روز و روزانه تنها ۴ ساعت آب به ما تعلق می‌گیرد.

علی مقدم تصریح کرد: همین آبرسانی نیز چندان مطلوب نیست، زیرا به خانوار‌های نزدیک‌تر به شبکه آبرسانی آب می‌رسد، اما خانوار‌های انتهایی اغلب آبی دریافت نمی‌کنند.

او در پایان اذعان داشت: مردم احشام و ملک خود را می‌فروشند و مهاجرت می‌کنند که دلیل اصلی آن نیز کم آبی است. عمده افراد که از لحاظ مالی کمی توانایی داشته باشند، به شهر‌ها می‌روند و به حاشیه نشینی روی می‌آورند. هر چند با این اقدام بحران دیگری رقم می‌خورد.

طویله کوچک از توابع بخش مرکزی اهواز است. این روستا در دهستان غیزانیه قرار دارد و حدود ۵۰ خانوارد در آن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
#غیزانیه-تشنه
۱۲:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
همون ۴ ساعت در هفته که آب میاد، معمولا ساعت ۱۱ شب به بعد میاد که مجبور میشیم تا پاسی از شب رو احیا کنیم!