مسیر حیدره به امامزاده کوه به این زودی عریض نمی شود

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: مسیر حیدره به امامزاده کوه به این زودی عریض نمی شود.

مسیر حیدره به امامزاده کوه به این زودی هاعریض نمی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسیر حیدره به امامزاده کوه یکی از جاده‌های پرتردد و گرشگری همدان است که چندان توجهی به آن نمی شود.

 این مسیر بخاطر نداشتن نور و البته شانه خاکی و کاهنده سرعت، گاه و بیگاه قربانی می گیرد و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم برنامه‌ای برای سامان دادن به این مسیر ندارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان  گفت: متاسفانه باغداران این منطقه به حریم جاده در برخی مناطق تجاوز  و جاده را باریک تر کرده اند.

پناهنده با بیان اینکه بیشتر محدوده تعریض این جاده به مالکان و باغداران منطقه اختصاص دارد افزود: خریدباغ ها و تعریض این جاده هم اکنون مقدور نیست.

او بیان کرد: هم اکنون  نصب سرعت گیر ها متناسب با نیاز جاده انجام شده است و با افزایش آنها خطر تصادفات در این منطقه بیشتر می شود.

اتصال گنج‌نامه به امامزاده محسن از طریق جاده دسترسی از جمله طرح‌هایی است که با تصویب کلانشهر همدان در سال ۱۳۸۸ ارائه شد؛ به‌گونه‌ای که در این برنامه تله‌کابین گنج‌نامه تا قسمتی‌هایی از این منطقه توسعه می‌یابد.

حیدره، معروف به حیدره پشت شهر، یکی از مناطق خوش آب و هوا و سبز حاشیه شهر همدان است.

امامزاده کوه هم یکی از همین فضا‌های سبز و اراضی کشاورزی و خوش آب و هوا است. بنای امام‌زاد محسن در روستای وفرجین در شانزده کیلومتری همدان واقع شده و به علت استقرار در یکی از دره‌های مصفا و دلگشای دامنه کوه الوند به امام‌زاده کوه یا امام‌زاده کوهستان نیز مشهور است.

بنا از آثار دوره مغول و قرن هشتم هجری است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.