هوای برخی مناطق هرمزگان در شرایط ناسالم قرار دارد

رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای هرمزگان گفت: با توجه به وزش باد و گرد و خاک هوای برخی مناطق استان امروز در شرایط ناسالم قرار دارد.

سلیمی زاده، رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: میزان شاخص کیفی هوا AQI ناشی از ذرات با سایز ۲.۵ میکرون در شهرستان بندرعباس برابر با ۱۴۲ میکرو گرم است که بر این اساس وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

سلیمی زاده افزود: میزان شاخص کیفی هوا AQI ناشی از ذرات با سایز ۱۰ میکرون در شهرستان بندرخمیر نیز برابر با ۱۷۹ میکروگرم است که بر این اساس وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

او گفت: میزان شاخص کیفی هوا AQI ناشی از ذرات با سایز ۱۰ میکرون در شهرستان جاسک هم برابر با ۱۰۷ میکروگرم است که بر این اساس وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای هرمزگان افزود: در شرایط آلودگی هوا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فردا از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز گفت: آلودگی هوا که از روز گذشته با وزش باد و گرد وخاک در برخی مناطق استان آغاز شده همچنان امروز با شدت و ضعف ادامه دارد.

مرضیه سی سی پور گفت: فردا به تدریج از میزان آلودگی هوا در سطح استان کاسته می‌شود.

او افزود: میزان دید افقی در شهر بندرعباس هم اکنون حدود ۱۵۰۰ متر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.