معاونین فنی و اجرایی مرکز بهداشت استان ایلام مطرح کرد؛

جمعیت، سرمایه اصلی کشور

معاونین فنی و اجرایی مرکز بهداشت استان ایلام گفت:جمعیت به عنوان سرمایه اصلی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته ملی جمعیت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، معاونین اجرایی، فنی و گروه‌های فنی مرکز بهداشت استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت بر لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان راهکار اصلی برون رفت از معضل کاهش جمعیت تاکید کرد.

سپس افسرده و دکتر پور منتی، معاونین فنی و اجرایی مرکز بهداشت استان مطالبی در خصوص ارتقای نرخ باروری به عنوان سرمایه اصلی کشور، لزوم جلب حمایت‌های سایر ارگان‌ها در راستای افزایش میزان باروری و رعایت قانون بهره مندی زنان شاغل از تسهیلات مرتبط را مطرح نمود.

در ادامه مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده به تشریح وضعیت میزان باروری، ازدواج و طلاق در استان در مقایسه با این شاخص‌ها در کشور پرداخت.

در پایان جلسه مصوباتی از جمله؛ تهیه و ارسال گزارشی از وضعیت باروری و چالش‌های موجود در زمینه اجرای سیاست‌های جمعیتی در سطح استان و بیان انتظارات از ادارات موثر در اجرای سیاست ها، تعامل و جلب همکاری صدا و سیمای مرکز استان به منظور گنجاندن مباحث مربوط به مضرات کاهش جمعیت و لزوم فرزند آوری درکلیه برنامه‌های محلی، طراحی سازکار مناسبی جهت شناسایی کارکنان فعال در امر سیاست‌های جمعیتی و استفاده از مکانیسم‌های تشویقی و... به تایید اعضاء رسید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.